Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

G-Sharp..Giss Gitar..G# Guitar...Kjært barn har mange navn


Magnustveiten

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes noen plasser i nærheten av Stavanger for å prøve ut disse?

Er litt keen på det.

Lurte også litt på kvaliteten på disse gitarene... er det sånn at Hr. Fjeld har satt de bort til masseproduksjon i ett asiatisk kan utenfor kartet, eller har han ansvar for produksjonen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er laget i Kina. Hvor jevn kvaliteten er aner jeg ikke. Har spilt på et par- tre eksemplarer, og det er ikke nok til å uttale seg.

De tre jeg har prøvd var bra, ikke noe "billigfølelse", men den er såpass annerledes enn andre gitarer at jeg er forsiktig med å uttale meg.

Dessuten er det slik at det noen mener er "billig", ikke nødvendigvis trenger å være det. En gitar med litt "raspete" bånd, såkalt "skjegg" i vinternorge trenger ikke å være dårlig satt opp eller dårlig. Det har med å gjøre at det ikke er mulig å få til så tørr luft som det vi flotter oss med på vinterstid andre steder i verden.

Er gitaren bra satt opp, er det gjort på noen få minutter å bli kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes noen plasser i nærheten av Stavanger for å prøve ut disse?

Er litt keen på det.

Lurte også litt på kvaliteten på disse gitarene... er det sånn at Hr. Fjeld har satt de bort til masseproduksjon i ett asiatisk kan utenfor kartet, eller har han ansvar for produksjonen selv?

4 sound på kvadrat har G# standard inne om den ikke er solgt siden sist jeg var der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivin så over G#-gitaren min på verkstedet.Den er helt topp satt opp og perfekt intonert til vanlig tuning.

Skal prøve å ha en aldri så liten sak klar på denne innen et par uker..Merker at jeg bor i Setesdal nå..blir mye folkemusikkpreg på greier jeg komponerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hadde en slik en stund... For standard tuning må man opp et par hakk på strengetykkelse, og det fikk aldri jeg prøvd. Som den ble levert (09-strenger??) så ble det veldig slappe strenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.