Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gary Moore - empty rooms "cover"


Kjutte

Anbefalte innlegg

Jeg likte vibratoen! syns det er kult å høre når gitarister virkelig behersker teknikken.! kan ikke si at Gary Moore er den som svinger mest i cd-spilleren, men jeg liker stilen! melodisk, med en hint av shred, akkurat sånn jeg liker det! :) bra spilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spilling som vanlig. Litt enig med Tore ang. vibratoen. Liker bedre mer nyansert vibrato type Satriani enn slik "shredde-vibrato" som typisk har større pitch utslag. Men det blir jo en smakssak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult, dette var bra spilt. Jeg er enig ang. vibratoen, den er litt mer Rusty Cooley enn Gary Moore, ikke at det nødvendigvis er en uting i andre sammenhenger. Jeg ville nok prøvd å variere det litt, kanskje ha smalere vibrato til det meste av soloen, og så kjøre på med mer intens vibrato for å virkelig understreke at her mener du alvor.

Annet enn det, lekkert. Fin lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspired by.....

Jeg er helt uenig. Digger vibratoen jeg. Skikkelig heng som hever det hele opp på et høyt nivå. Du spiller jo litt ut og inn av GM soloen så notevalget er litt vanskelig å kommentere.

Hver gang jeg hører/ser clipsa dine blir jeg minnet på at jeg må skjerpe meg med vib'en sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å roe ned en vid vib som f.eks John Sykes ofte gjør (som her på denne Whitesnake låta. eller bare se på Tawny, det er også inspirerende.......).

Er jo egnetlig litt merkelig at det er så mye fokus på vibratoen for 99% av alle gitarister har jo helt ubrukelig vibrato, og når noen endelig fikser det er det galt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en gang slik at Kjutte ba om tilbakemeldinger, og da spillingen er relativt flawless får man kommentere det lille man kan flisespikke på! :) Vibratoen er fin den, til sitt bruk. Synes bare som Yngtchie nevner at man kan spare de videste vibratoene til deler av soloen der man virkelig trykker til, og kan tone ned vibratoen andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, finn 5 feil - Kjutte edition liksom........

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er ikke fan av vibrato som høres så "innøvd" ut. Men nå liker jeg intense gitarister med stor vibrato som "drar på" og spesielt med mye vreng blir vib'en IMHO en av de tingene som kan gjøre spillingen mer personlig.

Han kan seff øve på å få det mer "riktig" men vil samtidig høres mer ut som alle andre. Det er helt greit hvis han vil bli studiogitarist men kanskje ikke fullt så kult hvis han vil gjøre sin egen greie. Vibrato er som du sier en smakssak og kanskje et punkt i spillingen hvor det er viktigere å følge magefølesen enn å høre på andre, siden mange vil ha preferanser til mindre vibrato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra spilt! :) Det høres ikke ut som om du improviserer. Det er nok fordi du spiller med betryggende kontroll. Sitter ikke med nervøse rykninger på dine vegne om at neste tone er riv ruskende gal. Og det er en god ting. Betryggende spill er betryggende. En fare med å være kontrollert er at det kan bli litt lite spennende å høre på over tid, men der kommer jo smak og behag inn. Jeg synes heller ikke det er noe i veien med vibratoen. Jeg lurer litt på hvordan det kunne blitt om du hadde latt deg rive med fullstendig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men jeg er ikke fan av vibrato som høres så "innøvd" ut. Men nå liker jeg intense gitarister med stor vibrato som "drar på" og spesielt med mye vreng blir vib'en IMHO en av de tingene som kan gjøre spillingen mer personlig.

Han kan seff øve på å få det mer "riktig" men vil samtidig høres mer ut som alle andre. Det er helt greit hvis han vil bli studiogitarist men kanskje ikke fullt så kult hvis han vil gjøre sin egen greie. Vibrato er som du sier en smakssak og kanskje et punkt i spillingen hvor det er viktigere å følge magefølesen enn å høre på andre, siden mange vil ha preferanser til mindre vibrato.

Det var da voldsomt hvor mye du kunne forutse bare ved at noen nevnte at mer variert vibrato kunne være ønskelig. Variert vibrato vil føre til at Kjutte automatisk blir anonym sessiongitarist? Gi deg nå, han bestemmer da selv hvordan han bruker de rådene han får, og jeg gir råd basert på det jeg hører og mener.

God gitarist er han uansett, så shv har rett i at det blir mest småpirk når det først skal gis konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.