Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe FX poweramp relatert spørsmål.


domis

Anbefalte innlegg

Er på utskikk etter en Axe fx, og er i tvil hvilken poweramp jeg burde anskaffe meg.

Jeg er personlig en røramp snobb så er utgangspunktet rimelig skeptisk, men med riktig poweramp har jeg

hørt dette kan overraske hver og en tonegeek.

Mitt bruk:

Øving, gigs (fra klubbscener til større festivalscener) og studiobruk, men sistnevnte er poweramp ikke nødvendig.

Lest at VHT 2:50:2 eller 2:90:2 er et populært valg, men - ikke er det lett å få tak i, dyrt om jeg ikke tar feil, tungt.

Trenger ikke å være rør poweramp, om solidstate med nok watt gjør jobben like bra. Dvs at jeg får "røramp" feel'en.

Viktig å nevne vi har en hardtslående trommis, så jeg er skeptisk til kun 50w! Erfaringer?

Noen som sitter med erfaring eller noe god kunnskap om slik ting?

(vet det ligger mye info om dette her under andre forums, men ikke norske, so here we go.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt en "flatere" amp, f.eks QSC`ene er gjengangere med Axe`n.

Jeg har hatt VHT sluttrinnet og det er knall med mer tradisjonelle preamper (brukte det med CAE 3+SE, Triaxis og en Soldano preamp) men til Axe`n ville jeg valgt noe annet.

Når det er sagt mener jeg at å bruke sluttrinn med Axe`n tar bort noe av vitsen med den... Høytalersimmene og alle IR`ene man kan laste ned er jo mye av "greia"

Live er jo lydmenn takknemmelige for at det er mindre lyd på scena også så det å gå DI med Axe`n er noe jeg annbefaler for å få mest mulig ut av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg bruker en t-Amp til Eleven racket mitt og er svært fornøyd med lyden. 2x190W, men om du er i tvil kan du gå enda høyere på watt. Sluttrinnseffekt er slappe greier, så bare juice på med watt. Kjøpte min fra Thomann til rundt 1000lappen, men den var bortigmot den billigste jeg fant. Svært nøytral gjengivelse av lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart fordelen med en flatere/nøytral amp til axe fx, men ettersom jeg erstatter mine

røramper i håp om at axe fx skal tilfredstille sound og ikke minst(!), feel.

Hørt QSC ikke er bridget, men har ikke en anelse hva det betyr.. :)

Det er jo dette jeg har lest flere som har oppnådd, selv uten rør poweramp.

Selvfølgelig kan jeg plugge rett inn i PA, men det er nok begge deler jeg er ute etter, PA og Kabinett.

Hmm eller noe anlegg med flat response.. wtf, nå er forvirringen komplett.

Endret av domis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling, sier det rett ut.. Men etter hva jeg har hørt så trenger ikke powerampen være en superpoweramp for å få god lyd ut av Axe-Fx nettopp fordi simuleringene er så gode. Men som sagt, bare plukket det en eller annen gang her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt klart fordelen med en flatere/nøytral amp til axe fx, men ettersom jeg erstatter mine

røramper i håp om at axe fx skal tilfredstille sound og ikke minst(!), feel.

Hørt QSC ikke er bridget, men har ikke en anelse hva det betyr.. :)

Det er jo dette jeg har lest flere som har oppnådd, selv uten rør poweramp.

Selvfølgelig kan jeg plugge rett inn i PA, men det er nok begge deler jeg er ute etter, PA og Kabinett.

Hmm eller noe anlegg med flat response.. wtf, nå er forvirringen komplett.

Bridged betyr brokoblet, altså i dette tilfellet kraften fra begge kanalene summert til en kanal.

FR/FR: Full range/Flat response

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke skaffe en slik?

photo0336.jpg

Kombinert poweramp og kabinett, så vidt jeg har forstått. Link til tråd:

http://www.sevenstring.org/forum/gear-and-equipment/123593-ngd-1-5-axe-fx-mackie-1531hd.html

Alle FRFR kabinettene som er populære med Axe FX er kombinerte høytalerkabs/sluttrinn og kalles aktive kabinetter. (F,eks Atomics egne, QSC HPR, FBT Verve osv)

Jeg har 2 Stk FBT Verve 12Ma kabinetter som jeg er kjempefornøyd med (Hadde ikke råd til Meyer, Turbosound e.l så :D )

Hvis man bestiller FBT`ne fra Italia kommer man ut på halv pris i forhold til i Norge, mener å huske jeg ga ca 11K for de.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner i grunn å bli mektig fristende å skaffe en Axe FX, og jeg har teoretisk sett råd når studiepengene kommer i august, men faen heller, jeg må ha råd til bøker, øl og tatoveringer også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle FRFR kabinettene som er populære med Axe FX er kombinerte høytalerkabs/sluttrinn og kalles aktive kabinetter. (F,eks Atomics egne, QSC HPR, FBT Verve osv)

Jeg har 2 Stk FBT Verve 12Ma kabinetter som jeg er kjempefornøyd med (Hadde ikke råd til Meyer, Turbosound e.l så :D )

Hvis man bestiller FBT`ne fra Italia kommer man ut på halv pris i forhold til i Norge, mener å huske jeg ga ca 11K for de.

Hvilken nettside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.