Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RIFFS THAT CHANGED THE WORLD !!


Mr.Bungle

Anbefalte innlegg

Dæven, :) du kan en del ja. Jeg savner vel mest Fergie Frederiksen. En plate som er drit bra er Mecca med platen som heter Mecca :D hehe, den er drit bra. David Hungate spiller vel bass der og Joe Vana synger sammen med Fergie. Det er helt sinnssykt fett. Den bør kjøpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et band jeg ikke har hørt så alt for mye av:  

"Hot Action Cop", er skikkelig gode riffere

Sangene "Busted" of "fever for the flava", sistnevnte er en skikkelig koffertrock-låt, med et skikkelig tøft riff.  

- Anbefales!

Kjenner de kun fra "Need for Speed", jeg... Men dritkult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.CobainFan: Du har vel sikkert hørt "Hold the line", "Africa" eller "Rosanna"?

I studioversjon kan man si så mangt om Toto, og går du til anmeldere vil du stort sett høre mindre positive ting (søk på "Toto" hos Blabla eller VG så ser du det).  Kvaliteten på låtene er litt opp og ned, og dersom du ikke liker poprock, flinke musikere og gjennomproduserte ting er kanskje ikke Toto tingen for deg.  Men, gjennom sine 25 år har de gitt ut mye, og det varierer fra den tidlige rockevarianten (som du finner på debutplata "Toto", og den senere "IV" (som "Africa" og "Rosanna" er fra).  De har også spilt mye renspikka pop, og på "Kingdom of Desire" heller de mer over mot tyngre rock.  Du vil også merke klare trekk fra R&B, funk, jazz og litt progrock ("Hydra" er delvis prog).

Musikerne i bandet har alle på hver sin kant hatt stor suksess. Steve Lukather (gitaristen) har spilt på et utall innspillinger som sessiongitarist (websidene hans, http://www.stevelukather.net/, har full diskografi (når den ikke er nede for oppgradering)). David Paich (synth/piano) har skrevet en haug låter, flere populære, og deltatt på og produsert mye musikk gjennom årene.  Jeff Porcaro (trommer) har også vært mye brukt. Han døde dessverre i 1992 og er sårt savnet.   Mike Porcaro (bass) har også vært brukt som sessionmusiker.  Deres nåværende trommeslager er Simon Phillips, også mye brukt studiomusiker i LA på begynnelsen av 90-tallet (og fast medlem i Los Lobotomys v2 med Lukather, John Peña og David Garfields).

Jeg har alltid hatt sansen for Toto som liveband.  De er alle svært dyktige musikere og krydrer gjerne konsertene med å arrangere om sangene, eller legge inn nye fills eller variasjoner her og der.  Samtidig har de alltid vært mer av et rockeband på konsertene og latt studiopopen bli igjen hjemme.  Høydepunkter for meg er Paris-konserten (tilgjengelig på DVDen "Toto - Greatest hits live & more") hvor Jeff Porcaro fortsatt er med, og de stort sett forsøker å være et rockeband (ballader har de selvfølgelig, men da gjerne litt vrenggitar der også (og noen vidunderlige gitarsoloer)).  Har akkurat skaffet meg "Live in Amsterdam" (også DVD), fra siste turné.  Bra levering av varene der også, men jeg syns gutta virket litt sidrumpa.  Høydepunkt er klart første par låter, og siste låt "White sister" med bra rock.  Litt kult å se Bobby Kimball synge igjen, men jeg savner Jenny Douglas McRae.

Nå har jeg sikkert skrevet for mye, spør om det er noe. :)

Vel, nå som du har tatt deg tid til å skrive så mye bra om Toto, må jeg vel prøve å få med meg mere av de. Har sikkert hørt noe av de før, men er ikke sikker. Her skal det høres!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.