Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Underskriftskampanje, Fender-saken


s0und

Anbefalte innlegg

Nå er Fender ute etter de mindre gitarprodusentete. Etter 50 år skal de patentere og trademarke strat formen. Det er jo kjent at de trademarka hodene, men kroppen? og så etter 50 år? Fender er nå ute etter Suhr, Anderson, Lentz, og mange mange fler... Klikk linken under og vis deres avsky!!

http://www.petitiononline.com/guitarTM/petition.html

Edit: Endret topic til noe mer forklarende (nettrom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Fender! Hvis JEG hadde laget noe som har solgt så mye som Fender, så hadde jeg vært fint lite interessert i at gudoghvermann skulle kunne lage samme greia og tjene penger som burde vært MINE! IT'S MINE,ALL MINE!!! ASRRGHHHY§!¤#"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er: Iølge internasjonale regler og bestemmelser for rettigheter ved pattentering, har de ikke lenger lov til å pattentere formen sin. Ettersom andre har begynt med produseringa, tegninger, oppskrifter og all info har blitt legt ut til gudoghvermann, så, med mindre de har flaks, tviler jeg på at det skjer noe som helst, isåfall kommer hele verden til å bli sinna fordi som en stor bedrift har fått flere rettigheter enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentlig så galt med det? Fender lager strat akkurat som at vw lager bobla.. Å kopiere en design bare for at den selger bra er jo bare latskap for å ikke gidde å designe en flott gitar selv spørr du meg. Forresten, kalles det ikke plagiat allerede?

Forstår ikke hva dere kauker så mye etter..

Hadde det vært du som laga en gitar som ble drit-pop ville du også tatt patent på det, bombesikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil er en ting, men når det kommer til ergonomiske former så begrenser mulighetene seg selv. Mulige spørsmål man kan stille seg er: Hvor store avvik må til for at designet kan kalles et "eget" design? Hva er designet? Holder det med et annet plekterbrett for å unngå beskyldninger om plagiat?

En liten tankevekker er kanskje at Gibson saksøkte PRS for plagiat med Singlecut modellen som helt tydelig var en Les Paul kopi... Det er på høy tid at Martin saksøker Gibson for deres akustiske modeller som er kliss like Martin's første.

Spør du meg er det altfor teit. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.