Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Explorer


Storbakken

Anbefalte innlegg

Heisann. Vurderer sterkt å kjøpe meg en Gibson Explorer, men lurer på om noen her har spilt mye(har prøvd de selv, men for lite til å kunne komme med en mening om gitaren spillemessig sett)på en explorer. Noen vil nok si ting som: kjøp den og den, den er bedre etc, men jeg bryr meg egentlig ikke så fryktelig mye om jeg kan spare et par lapper på en annen gitar. En av hovedgrunnene til at jeg er sugen på en Gibson Explorer enkelt og greit fordi utseendet gjør meg småivrig i buksa. Har jo såklart fått med meg nok som at de er gode gitarer etc, så går ikke KUN etter hvor porr den ser ut.

Så, kom med innspill dersom du har noe vettug/positivt/negativt å si om gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke jeg den mest kvalifiserte til å svare på dette, men jeg har iallfall en slik...

Min mening er at den er veldig god å spille på! Halsen passer meg godt, og den er en drøm å spille sittende med.

Er nok noe ubalansert (neck-heavy) i stående, men ikke verre enn at du blir fort vant til det!

Og min har en fyldig og kraftig lyd, veldig LesPaul aktig.. med originale pickuper.

Anbefales hvis du liker fasongen!

Edit: Har jo bilde av min i avataren....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke jeg den mest kvalifiserte til å svare på dette, men jeg har iallfall en slik...

Min mening er at den er veldig god å spille på! Halsen passer meg godt, og den er en drøm å spille sittende med.

Er nok noe ubalansert (neck-heavy) i stående, men ikke verre enn at du blir fort vant til det!

Og min har en fyldig og kraftig lyd, veldig LesPaul aktig.. med originale pickuper.

Anbefales hvis du liker fasongen!

Edit: Har jo bilde av min i avataren....

Takk for svar!

Har hørt flere si den er nokså tung, men har en Dean-gitar fra før, så det går nok fint stående etc :P Blir nok en hvit explorer på meg, klarer ikke motstå fasongen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke helt å sette fingeren på det, men jeg har ikke likt de Explorerne jeg har prøvd noe særlig..

Det er noe med hals/bånd som ikke stemmer for min del.

Har stort sett aldri det problemet med andre Gibson gitarer, så jeg vet ikke om det er noe spesielt med Explorer'n eller om det er meg som det er noe galt med tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke på død og liv skal ha gibson hadde jeg sjekket ut noen andre explorere og. Var og testet en Gibson Explorer og en Hamer explorer. Hameren var til rundt 5k. Jeg likter Hameren best. Kan være fordi den var bedre satt opp. Men er ikke sikker.

Lyden og mikkene var ett hakk bedre i gibsonen. Men den kostet 14k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Explorer er en rå gitar, ingen tvil om det. Det eneste jeg har lagt merke til er at siden "bakkroppen" er firkanta og ikke høvlet, eller hva du kaller det, slik som de fleste andre gitarer så får du en ganske hard kant mot underarmen når du spiller.

Bare en liten ting å legge merke til som jeg irriterer meg litt over, men sikkert ikke noe stort problem siden ingen andre har kommentert det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Vurderer sterkt å kjøpe meg en Gibson Explorer, men lurer på om noen her har spilt mye(har prøvd de selv, men for lite til å kunne komme med en mening om gitaren spillemessig sett)på en explorer. Noen vil nok si ting som: kjøp den og den, den er bedre etc, men jeg bryr meg egentlig ikke så fryktelig mye om jeg kan spare et par lapper på en annen gitar. En av hovedgrunnene til at jeg er sugen på en Gibson Explorer enkelt og greit fordi utseendet gjør meg småivrig i buksa. Har jo såklart fått med meg nok som at de er gode gitarer etc, så går ikke KUN etter hvor porr den ser ut.

Så, kom med innspill dersom du har noe vettug/positivt/negativt å si om gitaren.

Jeg kjøpte min brukt i 1983. En Explorer E2. Har kjøpt og solgt en del gitarer opp igjennom årene, men gamle Stinky(ja, den heter det) kommer til å følge meg til jeg går i pennalet! Råeste øksa i verden, spesielt etter at jeg for noen år siden fikk utstyrt den med feite EMG'er. En av de tingene jeg synes er bra med Explorer i forhold til f.eks Les Paul er at man får med seg TOMMELEN over hele halsen. L.P har jo en svær "kloss" sånn ca. ved 12. bånd, der som kroppen begynner. Men dette er jo bare en vanesak, selvfølgelig.. Gå for Explorer. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Av alle gitarar eg har spelt på er explorer-formen den mest ergonomisk behagelege i ståande posisjon. Har aldri eigd Gibson, men har hatt Hamer standard som nr 1 i fem år, og formen er nesten lik.

Arachno: E2 er grisetøft

Høres konge ut! Venter bare på litt mer lønn nå, så blir det en Gibson på meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.