Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RAN Guitars


franklinMT

Anbefalte innlegg

Noen her som eier/har prøvd eller hørt noe (positive eller negative ting) om disse customgitarene?

Har snust litt på RAN Guitars nå, og mailet litt frem og tilbake med en hyggelig kar kalt Dariusz. :)

Virker veldig imøtekommende så langt.

Grunnprisen på en RAN Cruiser er jo ikke totalt avskrekkende heller.. 13-14000 kr er jo overkommelig.

Men så kommer jo alt "snacks" som jeg vil ha i tillegg da.. :P

Er det verdt å spøle vekk ca. 20 lapper på dette, eller er det like greit å gå for noe mer "kjente merker" når man alt skal investere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Ran til å lage en custom 7 strenger V gitar til meg stund tilbake. Det tok dem ca et 1 år +/- å bygge gitaren. Kvaliteten var veldig bra. Men solgte den tilslutt pga 7 strenger V med en gigantisk kasse viste seg å være langt fra praktisk :P Pluss at jeg trives best med super strat formen.

En ting er viktig skal du bestille fra dem er å være veldig presis på alle detaljer når det kommer til fret access og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus rundt på diverse gitarforum, du får minst like bra om ikke bedre gitarer bygd av mindre kjente folk. Jeg har nå lovt han i Kanada som bygger min Les Paul-replica etter mine eksakte spesifikasjoner med toppkvalitets treverk, hardware og finish at jeg ikke skal røpe prisen for noen, men jeg kan vel si så mye som at prisen ligger langt under hva jeg måtte ha betalt for en Gibson Historic.

Viktig å gjøre litt grundig research før man begir seg ut på noe slikt, finn ut om tidligere instrumenter folk har bygd, spør andre eiere av gitarene etc. Disse litt større amerikanske forumene er et bra sted å begynne, spesielt de som har eget underforum for luthiers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snus rundt på diverse gitarforum, du får minst like bra om ikke bedre gitarer bygd av mindre kjente folk. Jeg har nå lovt han i Kanada som bygger min Les Paul-replica etter mine eksakte spesifikasjoner med toppkvalitets treverk, hardware og finish at jeg ikke skal røpe prisen for noen, men jeg kan vel si så mye som at prisen ligger langt under hva jeg måtte ha betalt for en Gibson Historic.

Hvis du ikke har fått den ennå, hvordan vet du at den er så veldig bra? Pga hype på LPF/MLP?

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit jeg ikke ennå, men jeg velger å stole på de som allerede har spilt gitarene hans. Og etter å ha sett flere av byggetrådene hans og øyet for detaljer mannen har, så har jeg tru på at den blir bra. Ex-nihilo på MLP, om du har vært borti forumet.

Nå er jo denne tråden hovedsakelig om RAN, så da setter jeg strek der. Etter hva jeg har hørt er folk jevnt over veldig fornøyd med de gitarene, og da er det vel greit. Syns bare det er ålreit å sjekke ut andre muligheter litt nærmere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at det var litt hype om RAN guitars på forumet her for noen år siden, men etter at de skrudde opp prisene så dalte vel muligens populariteten noe.. om jeg ikke husker feil.

Gitarene fikk mye skryt dog, men mtp videresalgsverdi så er det kanskje fornuftig å legge på et par tusenlapper for noe mer kjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også siklet syykt etter en customgitar fra RAN.

Men har etterhvert hørt at, som nevnt over, prisene begynte å stige og da "synker" på en måte kvaliteten ift pris. Dvs at du kansksje får bedre gitar fra andre merker til pengene.

Men så snakker jeg ikke utifra erfaring da, er nok få som kan gjøre det.

Hadde jeg hatt penger, så kunne RAN blitt et alternativ.. Etter PRS Custom 24 og LP custom :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.