Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Demon


Neros

Anbefalte innlegg

Howdy..

Jeg kan huske at i vår kompisgjeng så var Demon et av de virkelig store bandene tidlig på

-80 tallet.. På lik linje med Sabbath, Maiden, Priest, Saxon, Accept osv-osv..

Har forsøkt å finne tabs på låter fra de tidligere albumene, men finner på kanten av null-niks og nada.. Så slår det meg at at kanskje dette bare var et band som var store lokalt i Horten..?

Ka dokk tru..? Er jeg alene om å syntes Demon var kanonbra..?

http://the-demon.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg husker jeg lånte (etter lang overtalelse og demostrasjoner på hvordan jeg behandler plater) Night of the demon (81) av musikk jornalist Geir Fossby, tidlig på åttitallet. Jeg syntes musikken var veldig bra, men jeg klarte ikke helt horror image/tekstene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de to første skivene til Demon var bra. Favorittlåt er Sign of a Madman fra 2.skiva (The Unexpected Guest). Men vi anså dem ikke for å være i samme liga som Priest, Maiden osv.

http://www.youtube.com/watch?v=RIiH_qIn_4A

Enig i at de to første var veldig bra skiver, så gjorde de en stor endring i konseptet sitt med The plauge. Videre har de noen ujevne utgivelser, men det er noe virkelig store låter hist og pist. Kan nok virke som det var et band som var større i "vår gjeng" enn verden ellers, forsøkte å søke på Pirat bukta men det var lite materiale der ute. Noe som igjen reflekterer popularitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.