Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker


antos

Anbefalte innlegg

Mode Four har bare 2 rør i pre-ampen, så vidt jeg vet, så sånn sett er det ikke en fullblods rør-forsterker.

Det vet jeg! sa jo det var en hybrid... pre-amp som teller... lyd som en "fullblods" og kraft som en solidstate..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ordentlig rørforsterker er vel i utgangspunktet en rør i poweramp.

De rørene i preamp er ofte bare der for å "lure folk", men de har no likevel sin funksjon.

Menmen.. Det var mye watt syns jeg. 60rørwatt på ampen min er egentlig overkill for meg =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ordentlig rørforsterker er vel i utgangspunktet en rør i poweramp.

De rørene i preamp er ofte bare der for å "lure folk", men de har no likevel sin funksjon.

Menmen.. Det var mye watt syns jeg. 60rørwatt på ampen min er egentlig overkill for meg =p

Hvis du tror at hybrid forsterkere er for å lure folk så tar du feil... Du får samme rørforsterker lyden og en forsterker med mer watt til en billigere penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, poenget mitt var vel bare at jeg ikke så for meg en rør-forsterker på 350watt da. Av naturlige grunner er det ikke så mange av de. Hva angår transistor vs rør, trenger man nå i alle fall fort litt mer effekt i et transistor amp fordi man ikke ønsker forvrengning i sluttrinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en ordentlig rørforsterker er vel i utgangspunktet en rør i poweramp.

De rørene i preamp er ofte bare der for å "lure folk", men de har no likevel sin funksjon.

Menmen.. Det var mye watt syns jeg. 60rørwatt på ampen min er egentlig overkill for meg =p

Vel, jeg vet ikke om jeg ville ordlagt meg akkurat slik da, en hybridforsterker får mange av de samme kvalitetene som en rørforsterker nettopp grunnet rør i preamp. Det er tross i alt preamp som "farger" lyden mest i en forsterker på mange måter. Og markedsfører man forsterkeren som en hybrid er det jo ikke noe lureri med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.