Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker


antos

Anbefalte innlegg

Spiller i dag på en 15 W Line 6 Spider IV som jeg er veldig fornøyd med. Spiller bare hjemme så kraften er mer en god nok i leiligheten jeg bor i nå. Har nylig kjøpt hus og da vil gitarutstyr og forsterker stå i større rom enn det gjør i dag, lurer da på om jeg skal investere i en 30 watts Line 6. Ser 4sound har tilbud på denne nå til 1895,-. Er det kun kraften som skiller 15 watteren fra 30 W? Er dette en bra pris på denne forsterkeren? Hvor kraftige forsterkere har folket hjemme?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvordan man bruker ampen. I ditt tilfelle tror jeg sikkert at 15watteren din holder til stuebruk i et større rom også. Selv har jeg en 15w og en 30w røramp. Begge er i utgangspunktet for kraftige til husbruk hvis man vil ha rørene til å overstyre, men med gode pedaler er det ikke noe problem.

Hvis jeg var deg, ville jeg kanskje vurdert en annen amp, hvis jeg skulle kjøpe en til. Line6'en vil sikkert fortsatt funke greit som øvingsamp hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok ett poeng ja. Hva er fornuftig å kjøpe dersom jeg en gang skulle ønske kraftigere forsterker? Spiller rock n roll.(guns n roses, dire straits, clapton, gary moore, metallica, joe satriani osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en 5watt rør-combo eller separat head/cab hvis du skal bruke den hjemme og på "normal" bandøving. Hvis du skal ha noe som kan fylle store lokaler med lyd, altså hvis du virkelig har det behovet, så handle en 15-50watt combo eller topp/kab

Men skal du handle en tradisjonell rørforsterker må du fort også belage deg på å kjøpe et par pedaler da. 1-2 hvis du ikke bruker noe særlig effekter, et hengerlass hvis du aspirerer til å bli The edge :D

Forøvrig er den største forskjellen mellom de ulike utgavene av f.eks Line6 forsterkerne at en større/fler høyttalere ofte gir forsterkeren en mer fyldig lyd, samt at de spiller høyere da selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spiller i dag på en 15 W Line 6 Spider IV som jeg er veldig fornøyd med. Spiller bare hjemme så kraften er mer en god nok i leiligheten jeg bor i nå. Har nylig kjøpt hus og da vil gitarutstyr og forsterker stå i større rom enn det gjør i dag, lurer da på om jeg skal investere i en 30 watts Line 6. Ser 4sound har tilbud på denne nå til 1895,-. Er det kun kraften som skiller 15 watteren fra 30 W? Er dette en bra pris på denne forsterkeren? Hvor kraftige forsterkere har folket hjemme?

jeg har en på 350W... men får jo ikke brukt den skikkelig.... da hadde rutene knust HEHE :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.