Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kalde fingre


Johannes Nupen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

sist gang jeg spilte utendørs konsert var det et mareritt å spille.. fingrene var iskalde og stivnet helt til. Det var en forferdelig fingeropplevelse, som jeg helst ikke vil gjenta :)

Når det kom til soloer var det helt forferdelig, heldigvis var det ingen noen spesielt raske løp, det hadde jeg ikke klart uansett i kulden.

er det noen som vett hvordan jeg kan forhindre dette? varmte opp i ca. i 20 minutt konstant før konserten sist gang, men fikk ikke fingrene varme

er det god idé med ha hansker på seg helt til man skal på scenen?

hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansker er lurt. Eller overdriv gjerne, og fyr på med polvotter med varmepakninger. Ser kanskje ikke så smart ut backstage, men da slipper du å tenke på det. Det er garantert bra nok.

Jeg er sikker på at det drar damer, også, bare du sørger for å finne de har en fetish for gitarister med varme fingre. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne hansker med hull på tuppene.. Det funker ganske bra å spille med de på=) det krever bare litt mer øving og presisjon, siden det ikke det samme..

Kan vel nesten si at det er det samme som når man skal lære seg å bruke plekter første gang.. Eller, det er nok ikke sååå vanskelig, men ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøk til side, det med kalde fingre er ikke noe man skal kimse av. Det er ikke uten grunn at nesten alle som spiller i korps, og som har fått utdelt klarinetter har på seg hansker med avklipte fingre.

Sørg bare for at du ikke overfokuserer på dette, og lager det til et problem. Polvotter og varmepakning er faktisk alvorlig ment, da det løser problemet ditt, og vel så det. Da kan du konsentrere deg om viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansker er det eneste som hjelper hvis det er så kaldt ute.

Alternativt kan dere begynne å lage musikken litt mer teknisk, slik at fingra må jobbe bedre.

Varmovn er heller ikke så jævla dumt å stille opp med.

lol

ha groupies klar på scenen hvis du skjønner hva jeg mener xDDDD

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.