Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Priser på Greco LP


hkurt

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se på Agile (rondo music), tar av som bare det. Man skal aldri undervurdere "jungeltelegrafen" når det kommer til rykter om hvor godt et merke er.

En kopi vil alltid forbli en kopi. Man må heller ikke glemme at man eliminerer seg fra det amerikanske markedet ved å lage Les Paul-kopier.

Men selvfølgelig: Det tar tid å bygge en merkevare.

Man kan glemme det amerikanske markedet og store deler av det europeiske også hvis man lager rene kopier av amerikanske gitarer, men det meste er jo halv-kopier når alt kommer til alt da. Altså det som selges i f.eks USA - jeg mener det er jo ikke tvil om hvor inspirasjonen kommer fra.

Gitarene på Rondo er jo i all hovedsak billige Fender og Gibson kopier da. Men du tenker kanskje mer på noen få av de dyreste modellene som er mer originale? Jeg synes vel jeg har sett de gitarene før også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan glemme det amerikanske markedet og store deler av det europeiske også hvis man lager rene kopier av amerikanske gitarer, men det meste er jo halv-kopier når alt kommer til alt da. Altså det som selges i f.eks USA - jeg mener det er jo ikke tvil om hvor inspirasjonen kommer fra.

Gitarene på Rondo er jo i all hovedsak billige Fender og Gibson kopier da. Men du tenker kanskje mer på noen få av de dyreste modellene som er mer originale? Jeg synes vel jeg har sett de gitarene før også?

HELT riktig det du sier om halv-kopier.

Har ikke selv prøvd noen Agile gitarer, men det jeg har hørt er at det er mye gitar for pengene. Har hørt det fra mange. Mulig noen av dem ikke liker å innrømme slett kvalitet når dem akkurat har kjøpt et instrument.

Diskusjonen sporer helt av her og det hele blir jo "om, hvis, osv"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det jo vist seg at å kopiere velkjente gitarer og selge dem billigere, er god butikk. Det er vel ikke alltid like lett å komme med egne design som slår an. Hvor mange her er det som har kjøpt en DBZ av fra Powergitar, selv om kvaliteten er upåklagelig? (Det er mulig det er noen, men jeg har inntrykk av at det ikke er veldig mange.)

Å skape en egen merkevare, er nok ofte vanskeligere enn å kopiere det som er velkjent.

Det er jo bare å se hva noen faktisk vil betale for en kopi i stedet for mer originale gitarer.

Et annet eksempel er Reverend som lager gode originale gitarer for en rimelig penge. Folk blir forbløffet når de hører de lydene jeg klarer å skvise ut av denne budgetgitaren. Det er mye overtro og myter rundt dette med elgitarer og det hadde vært morsomt å få "bustet" noen av dem.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.