Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Priser på Greco LP


hkurt

Anbefalte innlegg

Har en Greco EG500 LP type gitar jeg vurderer å selge, men har ikke lyst å selge den uten at jeg får en grei pris for den.

Nå er dette blandt de rimeligere modellene tror jeg.

Den har chambered kropp mener jeg. (legger ved bilder)

Den er etter min mening i god stand, har noen skrammer på siden, men ellers er den i god stand og meget fin fornikling alderen tatt i betraktning.

Den skurrer litt på pot'ene men dette regner jeg med går å fikse med el rens, eller???

Tror det er en 78 modell. serienr. C787222

Mørke bilder som vanlig fra meg.

Noen som har noen formening hva som burde være riktig pris?

post-6011-032109900 1277237734_thumb.jpg

post-6011-026079200 1277237743_thumb.jpg

post-6011-081876200 1277237750_thumb.jpg

post-6011-012647600 1277237762_thumb.jpg

post-6011-068346300 1277237771_thumb.jpg

post-6011-006230900 1277237782_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chambering var vel noe Gibson begynte med rundt 2005?

Denne ser ut som den har finer kropp med bladfiner topp? Ikke ulikt bla.a. de fleste Ibanez LP-kopier fra samme periode. Aner ikke hva du kan få for den, men over 3-4K vil overraske meg. Mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så utrolig mange av de i Norge at de "går for" noe, men avhengig av eksemplar og tilstand ville jeg sagt 4-7. Når alt kommer til alt er jo forskjellen på disse og en ny Epiphone at den ene er en gitar og den andre en stokk.. :D he-he, neida.. hmm joda..

Kort sagt er den jo verdt det noen betaler da. Og disse pleier å ha spillefeel i øverste sjikt, så noen tusenlapper er de da i grunnen verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chambering var vel noe Gibson begynte med rundt 2005?

Denne ser ut som den har finer kropp med bladfiner topp? Ikke ulikt bla.a. de fleste Ibanez LP-kopier fra samme periode. Aner ikke hva du kan få for den, men over 3-4K vil overraske meg. Mulig jeg tar feil.

Nei, den ser spinkel ut i pickupområdet, men dette er massiv mahogny med en todelt topp og store utfresninger som "chambering". Hadde du prøvd en av disse hadde du skjønt gitarens verdi. Om Gibson lagde rimelige gitarer som var så "levende" og med et slik båndarbeide..

Men dette er altså ingen "RI utgave" som sådan. Som tidligere nevnt - japanske LP kopier er ikke nødvendigvis eksakte kopier, men noe litt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt stemme det du sier om finer kropp.

Sett fra siden, virker det som den har to mahogni deler med en ca 2mm tykk strippe på midten.

Toppen virker å være ca 3-4mm tykk men synes ikke å ha bladtynn flammetopp.

Har lest noe om at noen rimeligere modeller har flamed sycamore topp hva nå det er, i stedet for lønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt stemme det du sier om finer kropp.

Sett fra siden, virker det som den har to mahogni deler med en ca 2mm tykk strippe på midten.

Toppen virker å være ca 3-4mm tykk men synes ikke å ha bladtynn flammetopp.

Har lest noe om at noen rimeligere modeller har flamed sycamore topp hva nå det er, i stedet for lønn...

Sycamore er morbærtre etter hva jeg har funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den ser spinkel ut i pickupområdet, men dette er massiv mahogny med en todelt topp og store utfresninger som "chambering". Hadde du prøvd en av disse hadde du skjønt gitarens verdi. Om Gibson lagde rimelige gitarer som var så "levende" og med et slik båndarbeide..

Men dette er altså ingen "RI utgave" som sådan. Som tidligere nevnt - japanske LP kopier er ikke nødvendigvis eksakte kopier, men noe litt eget.

Synes også at det virker å være en velbygd gitar, som faktisk har bindinger på enden av bånda. Litt kjipt kanskje at den ikke har "spraglete perlemor inlegg, bare plain uten fargespill.

Den har en ganske lett kropp, og har også etter min mening meget gode original mikrofoner, om ikke særlig hotte.

Kan nok være at jeg bare har enda en gitar for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser nærmere på bildene, er det kanskje ikke finer kropp. Det som fikk meg til å lure litt, er det som ser ut som bare ei treblokk mellom hals og brupickup. Legger du til litt på det som tilsvarer NOK på den ebay-annonsen MDRattle linker til, er du sikkert ikke langt unna sannheten. Rundt 4000,- ? Fortsatt vanskelig å si da jeg ikke kjenner til forskjellen mellom de ulike Greco LP-kopiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://cgi.ebay.com/GRECO-1979-EG500-LP-CHERRY-SUNBURST-JAPAN-MADE-/350282640563?cmd=ViewItem&pt=Guitar&hash=item518e78ecb3

Her er samme gitar på ebay, men 79' modell. Denne går for $530.. Kan jo bruke det som referanse på en eller annen måte?

Grei ide det ja.

Fant også en som virker å være veldig lik min, med unntak av fargen. Men som vanlig auksjon.

Tror jeg også følger med hva denne går for. (sånn litt for moro ^_^ )

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260620898527&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en

Stod også i denne annonsen at den har white sycamore body, men er ikke helt sikker hvor riktig dette er... står også at "A Stand and a tremolo arm are not included"

Tremoloarm ???

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke la være å regne med moms og frakt på e-bay gitarer altså, det blir feil - de går typisk for 5-6k. Som de fleste andre MIJ gitarer av en viss kvalitet fra de rette årene.

Bare for å gjenta det jeg sa tidligere, dette er ikke en kjempebillig gitar med bolt-on og dårlig arbeide eller billige deler, slik som mange Ibanez e.l. Jeg vet litt hva jeg snakker om her - jeg eier en og jeg har reparert en. Hvis du vil ha en ren Gibson kopi som er mest mulig lik, er det selvsagt ikke noe godt kjøp, men dette er kvalitetsgitarer. En slik hals må du betale MYE for på en gitar i dag.

edit: Nå har jeg kun erfaring med de litt nyere utgavene med modellnavn på headstock og "plainburst" finnish, men jeg vil tro vi snakker om noenlunde samme gitar uten alt for store forskjeller. Jeg reparerte noe småtteri på en gitar en bekjent hadde kjøpt og måtte plutselig ha en selv.. Begge hadde usedvanlig godt båndarbeide og en "feel" jeg aldri har kjent på en Epiphone e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.