Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Simulere sounden til John Petrucci fra albumet: Black Clouds & Silver Linings


Anbefalte innlegg

Dette med å etterskape lyd fra innspillinger er ikke enkelt. Jeg har absolutt ingen erfaring med det, men jeg vet at bare i Sverige er det veldig få som blir leid inn til slike jobber. Tenker da på å gjenskape lyder fra en runde i studio til neste, kanskje noe som må fikses eller spilles inn på nytt. I studio er det nok litt lettere fordi man har så mye mer utstyr tilgjenglig (forutsatt at man kan utstyret ut og inn).

Ja, ikke så veldig konstruktivt kanskje. Bare en tanke om at det du prøver på ikke er veldig enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøp deg en Fractal Audio Axe FX Ultra og last ned presetene til Marco Sfogli (gitaristen til James LaBrie)

Han låter jo bedre enn Petrucci gjør i dag! (spiller som en mer smakfull Petrucci rundt Images og den perioden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i presetsa hans?

Let postene hans på Fractalforumet så finner du de.

Husker ikke om de er optimalisert for 10.1 men stort sett er det eneste du trenger å forandre HF resonancen.

Var en Lonestar preset og 2 leadlyder, blandt annet til låta "Andromeda" og med en av gitarene mine gjemnnom Axe`n låt det ganske så klin likt!

Ganske fett at han deler presets som han tydeligvis har jobba mye med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihvertfall det dummeste jeg har hørt. Hvor fett blir Fatal Impact live, med Squier og Peavey Rage?

Aph har jo en Japan Fender fra før om jeg ikke husker feil, de gitarene pleide å ha Squier på headstocken. Og selv med en oppmikka Peavey Rage tenker jeg Aph låter som Aph.

Jeg (i den grad det sier noe) har en Squier stående ved siden av en ganske kostbar Fender med omtrent samme specs - hvilken av disse gitarene spiller jeg mest på? Det er ikke Fenderen.. Noen ganger er utstyr litt oppskrytt ass, men det er sikkert hendig hvis man skal etterligne noe, og en viss kvalitet må jo greiene ha da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har tydeligvis blitt billigere å kopiere riggen til JP da:

JP20Amp20Rig202010-1b.jpg

Dette var vel opprinnelig "B" riggen hans, men han ble visst såpass fornøyd at det nå er denne han bruker på turneene.

Leste noe om det en plass, muligens HRI for gitartechen hans henger vel der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager avsporingen, men her er et godt eksempel på at utstyr gjerne bare gir deg de siste 10% og ikke de første 90% som noen tror. Sjefs-korksnifferen over alle - Eric Johnson på en liten modeling-amp:

Man kan si hva man hvil, men det låter mye godt som Eric Johnson fortsatt.

Vel, det var nå bare en fortsettelse på min kommentar om billige gitarer og amper osv i forrige post - La ikke dette tøyseriet sette noen demper på diskusjonen eller ødelegge for trådstarters opprinnelige spørsmål :)

Det er da agurktid må vite, og når lite skjer, må man lage sin egen morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.