Gå til innhold
Norstorm

Simulere sounden til John Petrucci fra albumet: Black Clouds & Silver Linings

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har da ett problem, og dette er da ett langskudd i mørket, men værd ett forsøk.

Jeg sitter da med en POD X3 Live, og skal prøve å simulere lyden John Petrucci fra bandet Dream Theater, hadde på siste album: Black Clouds & Silver Linings.

Jeg snakker da særdeles om vreng/crunch sounden på rytme, men om det dukker opp presets til lead og clean, så blir jeg jo ikke irritert av den grunn.

Er det noen her som kan hjelpe??

Ref:

http://www.youtube.com/watch?v=vbuCNSm3Tb0

Det skal sies at jeg er klar over at det finnes en nettside for POD serien fra Line6, som heter seg for customtone.com

Men når det er sagt, så har jeg vært å tatt en kikk på de presetsa som ligger der, og ingen er i nærheten engang.

Skiva er helt ny, så tviler på at noen har kommet seg så langt.

Setter umåtelig stor pris på hjelp.

Norstorm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke så mye erfaring med X3, men den lyden bør da ikke være såå vanskelig å få til..

Det beste tipset jeg kan gi er å bare prøve deg frem, så blir du skikkelig kjent med utsyret i samme slengen.

Ta utgangspunkt i en eller annen high-gain simulering (for eksempel recto eller lignende) og prøv deg frem.

Rytmelyden er tørr, altså ikke noe delay og andre greier. Og vær forsiktig med gainen, han bruker ikke så sinnsykt mye vreng.

Ellers har jeg sett en del Petrucci presets på Line6 forumet, kan også være et greit utgangspunkt smile.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to, men kom meg ikke særlig langt :)

Prøvde å lage en preset selv her for noen dager siden, men hørtes helt bajs ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I

er det settings til leadlyden hans, håper det hjelper litt. Endret av FatCat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finne sitt eget sound er kjipt har jeg hørt rykter om... :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Why break up a happy team...

Men yet again.. Live og i studio på final take, har jeg satt opp en egen sløfe og amp som funker helt fett for meg og mine gitarer.

Men nå skulle man prøve å få ned ett soloalbum, og jeg har ikke peil på hvordan jeg skal skru lyden når jeg ikke har vokaler å tenke på og slikt.

Sustain blir plutselig mer vital og viktig.. Effekter som chorus, og delay høres bedre, og må være mer spot on, etc etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg som har kommet skummelt nært studiolyden til JP med Axe FX, nå hører det med til historien at gitaren også faktisk har ganske mye og si (Han har en JP6 BFR)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folkens, hvor mye av lyden ble vi enige om at sitter i fingrene? 90%?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytter jo ikke hvor grisedyr forsterker og snøukjappe fingre du har, om gitaren din er rævva..

Ressonans.. Hovedsakelig er det gitaren vel som lager den gode lyden.

Nå var det ingen som spurte meg, men _hadde_ noen spurt meg, hadde jeg sagt det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er mange usaklige svar her (les: Aphelions svar :D), han spør om en preset, ikke om hvilke forsterkere han trenger, eller hvordan fingrene hans burde være.

Endret av ErlendB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

All hail to ErlendB..

Er det noen her som har en slik preset fil, eller har lyst å prøve seg setter jeg stor pris på det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det går an å bruke patcher fra XT på X3, men her er ihvertfall noen til XT..

-link-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.