Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

(Doom/drone/post-metal) Solstorm-jam


Ataxia

Anbefalte innlegg

Her er et opptak av en jam på en øving for en måneds tid siden.

Den startet med en droneintro og går over i en jam.

Opptaket finner du HER!

Skal nevnes at de fleste hadde litt promille når vi spilte, så litt småfeil her og der. Men alt i alt så er jeg fornøyd.

Kommentarer er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt hele, og lurer på et par ting- har du en Fernandes sustainer?

Har du en E-bow? Hvis ikke burde du handle begge deler.

Tipper du har prøvd, men hvis du ikke har, så sjekk ut "trehjulssykkel"- låta i signaturen min. Det er et eksempel på sustain. Ingen looping er brukt, alt er "holdt" i realtime, kun filtrering. :)

Stilig, og litt annerledes enn det jeg til vanlig hører på. Synes trommisen og bassisten ble litt "muppetshow" etter hvert, men ikke ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 gitarister som spiller på opptaket, så ikke så lett å kjenne igjen min egen gitar.

Men den gitaren med tremolo-effekt på er det iallefall jeg som spiller, samt det er kun meg i de 6-7 første minuttene.

Jeg har en e-bow ja, men tror ikke jeg brukte den på dette opptaket(lite batteri og da hørtes det litt halvhjertet ut).

Men jeg bruker feedback ganske mye, og har brukt en del år på å få kontroll over den.

Og helt i begynnelsen så blir det brukt en del looping av droner og feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-bow er et flott redskap ja. Men krever en del øving. Bruker den en del til solotingene mine.

Kan også høres i begynnelsen av Solstorm-låta "Sun", som kan høres på myspacen vår(link i signaturen).

Sustainer har jeg enda ikke prøvd, men kanskje jeg burde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som både CastorFiber og du selv sier er det litt smårusk her og der, men i det store og det hele var dette (som vanlig) bra! Jeg fant fram et par velbrukte sokker som jeg røykte mens jeg hørte på (det er jo slike aktiviteter dronemusikk egner seg best til). Det gir en helt annen opplevelse å høre noe slikt live, men det var en fin opplevelse å høre det i opptak også - spesielt når man spiller høøøyt :D

Litt merkelig at dronemusikk så ofte får et lettere melankolsk preg - kjenner ikke til noe "gladmusikk" i denne sjangeren, men det er uansett veldig behagelig å høre på! Synes det er interessant musikk du lager, og venter i spenning på neste trekk (eller tone) :)

P.S. Dette er musikk som egner seg på flere scener enn kun de vanlige konsertscenene (Hulen i Bergen er jo en trivelig plass, men det er ikke så mange lignende steder overalt ellers), kanskje kunne det la seg gjøre å arrangere noe ifm åpning av kunstutstilling e.l. Eventuelt samarbeide med en eller annen halvgæern videokunstner eller med noen som driver med performance?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S. Dette er musikk som egner seg på flere scener enn kun de vanlige konsertscenene (Hulen i Bergen er jo en trivelig plass, men det er ikke så mange lignende steder overalt ellers), kanskje kunne det la seg gjøre å arrangere noe ifm åpning av kunstutstilling e.l. Eventuelt samarbeide med en eller annen halvgæern videokunstner eller med noen som driver med performance?

Dette er veldig sant, og vi har allerede begynt å utforske dette.

For noen uker siden så spilte vi en intimkonsert i en kinosal.

Planen var at vi skulle ha en videocollage på veggen bak oss og kubbelys på ampene som eneste belysning.

Fikk desverre litt problemer med kinoprosjektoren, som vi fant ut rett før konsertstart kun ble brukt til reklame før filmen.

Det førte til at den skrudde seg av etter 5 min. Så vi måtte gjøre mesteparten av konserten uten videoen.

Hulen har jeg også spilt. Både solo og med Solstorm. Fantastisk kult lokale.

Som dere nevner så er det litt rusk her og der, men med tanke på at dette er improvisert i halvfylla, så er jeg rimelig fornøyd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.