Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BOSS MT-2 og Marshall JCM2000 og Epiphone Les Paul.


Zoudus

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en viderekommen gitarist som har begynt og forske litt. Uhm.. Har tenkt på og kjøpe meg en Marshall JCM2000 og en BOSS MT-2 (Metal Zone 2) og kjøre dette her sammen med en Epiphone Les Paul. Kunne jeg fått en tone og lyd i art av 70's talls rock?(AC/DC, KISS Led Zeppelin...) Har forsket men jeg finner ikke noe svar på dette.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på verken JCM2000 eller den pedalen, men helt generelt ville jeg sagt at den lyden du etterspør får du med en ok rørforsterker og en overdrive pedal. Forsterkeren trenger heller ikke yte 50w og ha 4x12" høyttalere. Faktisk kommer du ganske rimelig unna det hele hvis du kjøper en ganske liten combo eller seperat top/kabinett. Dette passer også bedre på et soverom eller til bandøving, men det har du kanskje vurdert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Så jeg skal ta også teste ut både JCM2000 med noen OverDrives og den Marshall Class 5. Men jeg lurer på om den Marshall Class 5'en kan få's i samme størrelse som JCM'en? Siden jeg har en stor kjeller jeg har pusset opp som øvnings plass og vil gjerne ha litt futt!

Endret av Zoudus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Så jeg skal ta også teste ut både JCM2000 med noen OverDrives og den Marshall Class 5. Men jeg lurer på om den Marshall Class 5'en kan få's i samme størrelse som JCM'en? Siden jeg har en stor kjeller jeg har pusset opp som øvnings plass og vil gjerne ha litt futt!

Til pedaler kan jeg anbefale Fulltone OCD, da får du rørvreng i pedal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Så jeg skal ta også teste ut både JCM2000 med noen OverDrives og den Marshall Class 5. Men jeg lurer på om den Marshall Class 5'en kan få's i samme størrelse som JCM'en? Siden jeg har en stor kjeller jeg har pusset opp som øvnings plass og vil gjerne ha litt futt!

5 rørwatt spiller høyt, i hvertfall til hjemmeøving (Class 5'en skal visstnok spille veldig høyt til bare å være 5 watt). Hvis du vil ha mer futt en det (til bandøving etc.) kan du kikke på Marshall Haze 15.

Edit: Hva er budsjettet ditt?

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 rørwatt spiller høyt, i hvertfall til hjemmeøving (Class 5'en skal visstnok spille veldig høyt til bare å være 5 watt). Hvis du vil ha mer futt en det (til bandøving etc.) kan du kikke på Marshall Haze 15.

Edit: Hva er budsjettet ditt?

Budsjetet ligger på sånn cirka 10 tusen kroner. Men jeg har sett på en slik en Marshal JCM 2000 TSL602 60 Watt. Kunne den passe for det jeg leter etter?

Endret av Zoudus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjetet ligger på sånn cirka 10 tusen kroner. Men jeg har sett på en slik en Marshal JCM 2000 TSL602 60 Watt. Kunne den passe for det jeg leter etter?

TSL 60 er grei nok, men DSL modellene i JCM 2000 serien er bedre, etter min mening. (Og veldig mange andres.)

Kanskje en brukt JCM 800 hadde vært noe?

Ellers kan jeg slutte meg til Mortius og Marshall Haze 15. Har en selv og den er rå som f... og spiller mer enn høyt nok til hjemmebruk, bandøving og små/mellomstore scener.

Class 5 har jeg ikke prøvd enda, men har lest veldig mye bra om den, og sett masse klipp på nettet som pirrer nysjerrigheten min. Tror likevel den er en litt mer "one trick pony" enn de andre som er nevnt, men det trenger jo overhodet ikke være negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSL 60 er grei nok, men DSL modellene i JCM 2000 serien er bedre, etter min mening. (Og veldig mange andres.)

Kanskje en brukt JCM 800 hadde vært noe?

Ellers kan jeg slutte meg til Mortius og Marshall Haze 15. Har en selv og den er rå som f... og spiller mer enn høyt nok til hjemmebruk, bandøving og små/mellomstore scener.

Class 5 har jeg ikke prøvd enda, men har lest veldig mye bra om den, og sett masse klipp på nettet som pirrer nysjerrigheten min. Tror likevel den er en litt mer "one trick pony" enn de andre som er nevnt, men det trenger jo overhodet ikke være negativt.

Alright! Det jeg gjør er at jeg tester ut en JCM2000 DSL og en Haze 15 og ser om disse to duger for meg! Fordi jeg har hørt også utrolig mye bra om JCM2000'ene så frister og prøve dem!

Takk for ALL hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.