Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vellykket element-transplantasjon?


Anbefalte innlegg

Sitter her og lurer på om det hadde vært mulig å bytte ut ett av G12 vintage- elementene i mitt Marshall 1936v-kabinett med et G12T75-element? Og samtidig bytte ut ett av G12T75-elementene i mitt "vanlige" 1936-kabinett med G12 vintage-elementet fra 1936v? Tenker at det kunne vært artig og hørt hvordan DET låt.. Hvis jeg ikke da ødelegger både høyttalere og ampen hvis jeg prøver meg på noe sånt..? Har jo hørt skrekkhistorier om "feil ohm", og lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og lurer på om det hadde vært mulig å bytte ut ett av G12 vintage- elementene i mitt Marshall 1936v-kabinett med et G12T75-element? Og samtidig bytte ut ett av G12T75-elementene i mitt "vanlige" 1936-kabinett med G12 vintage-elementet fra 1936v? Tenker at det kunne vært artig og hørt hvordan DET låt.. Hvis jeg ikke da ødelegger både høyttalere og ampen hvis jeg prøver meg på noe sånt..? Har jo hørt skrekkhistorier om "feil ohm", og lignende..

Det er jo bare lese av og passe på at det elementet du bytter har lik motstand, står det 8 ohm så bytter du med ett 8 ohms element. Enkelt og greit. Åssen lydresultatet blir aner jeg ikke, bare å bytte og prøve. Veldig grei transplantasjon vanskelig å ødelegge noe B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare lese av og passe på at det elementet du bytter har lik motstand, står det 8 ohm så bytter du med ett 8 ohms element. Enkelt og greit. Åssen lydresultatet blir aner jeg ikke, bare å bytte og prøve. Veldig grei transplantasjon vanskelig å ødelegge noe B)

Ikke verre enn DET ,nei.?. Da er det jo bare å gå i gang, da:)) Takker så masse for svar. Ha en fortsatt strååålende søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp et element med samme impedanse (ohm) og pass på at du merker deg hvilken ledning som er koblet til hvilken terminal på elementet (altså pass på at du beholder riktig polaritet, + og - på elementet)

For å undersøke hvilken impedanse elementene har, står dette merket på selve elementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.