Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny multieffekt


erlendg

Anbefalte innlegg

Så. Som overskriften sier. Er på jakt etter ny fx box til racket mitt.

Har nå en g-major av den gamle sorte typen. Men er møkka lei av å ikke kunne stole på den. plutselig låser den seg og blir stille, og det kan jeg ikke leve mer lenger.

Synes den låter greit, og er grei å skru, så den er nok standarden som evt ny box vil bli målt etter.

BRUK:

Multien (skal) brukes i paralell sløyfe, ikke i serie så den bør være ha muligheten til dette.

Klang og delay er viktigst, deretter chorus.

pitch shifter, og slike jalla effekter bruker jeg skjeldent.

Tremolo, compressor, div filter effekter er selvfølgelig ikke mye vis i siden jeg kjører den i paralell sløyfe.

Stereo mulighet er greit, men ikke et krav.

Noen som han noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRUK:

Multien (skal) brukes i paralell sløyfe, ikke i serie så den bør være ha muligheten til dette.

Klang og delay er viktigst, deretter chorus.

TC Electronic 2290 er vel industristandard med tanke på Delay, det hadde gått an?

pitch shifter, og slike jalla effekter bruker jeg skjeldent.

Tremolo, compressor, div filter effekter er selvfølgelig ikke mye vis i siden jeg kjører den i paralell sløyfe.

Stereo mulighet er greit, men ikke et krav.

Noen som han noen tips?

Hva med T.C Electronic G-Major 2 ?

Det er mye som er oppgradert, du har Pingpong delay, dual delay osv. Jeg synes iallefall

at min G-Major 2 er milevis foran kompisen min sin G-Major 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TC Electronic 2290 er vel industristandard med tanke på Delay, det hadde gått an?

Hva med T.C Electronic G-Major 2 ?

Det er mye som er oppgradert, du har Pingpong delay, dual delay osv. Jeg synes iallefall

at min G-Major 2 er milevis foran kompisen min sin G-Major 1.

Vet du om de har fikset issuene med henging og generell ustabilitet på 2 utgaven? Er den ellers lik i bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt: Fractal Audio Axe FX Ultra

Billig: Rocktron "Blackface" Intellifex

Rocktron`en synes jeg er bedre en G-Major, den har en veldig bra multichorus bl.a og du finner den brukt til rundt tusenlappen!

Ellers kan du jo se etter en brukt Eventide Eclipse, litt tunge å skru men det er mange som selger de om dagen for å oppgradere til Axe FX

Er switchetid/presetchange viktig er både Intellifex og Axe FX mye raskere en Eclipse men det finnes noen triks for den og, selv om det er litt styr.

Men kanskje ikke det er så viktig når du kjører parallell siden da hele lyden din ikke blir borte ved programskifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en boks som gjør alt dritbra, så er det Tc Electronic G-Force eller Eventide Eclipse som er under 20.000 kroner.

Dersom du vil ha tilsvarende i litt rimeligere klasse har du f.eks. MX-serien til Lexicon, Rocktron Replifex, eller G-Major 2. Enda rimeligere er Rocktron Intellifex (i sine varianter) eller de rimelige boksene til Tc Electronic. Intellifex'en har bra chorus og delay, men alt annet er litt jalla på den boksen. Replifex'en er bedre der, men er vanskelig å oppdrive fordi den har vært ute av produksjon ganske så lenge. Tc Electronic D-Two er vel også verdt en titt, men den er 'nesten' en rendyrket delaymaskin.

Tc 2290 er forøvrig også ute av produksjon. De mista noen underleverandører, og det ble for dyrt for dem å redesigne boksen for nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om de har fikset issuene med henging og generell ustabilitet på 2 utgaven? Er den ellers lik i bruk?

Den er så godt som lik i bruk, ja.

Jeg vet ikke noe omm henging og ustabilitet, da jeg verken har opplevd dette med enern eller toern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en boks som gjør alt dritbra, så er det Tc Electronic G-Force eller Eventide Eclipse som er under 20.000 kroner.

Dersom du vil ha tilsvarende i litt rimeligere klasse har du f.eks. MX-serien til Lexicon, Rocktron Replifex, eller G-Major 2. Enda rimeligere er Rocktron Intellifex (i sine varianter) eller de rimelige boksene til Tc Electronic. Intellifex'en har bra chorus og delay, men alt annet er litt jalla på den boksen. Replifex'en er bedre der, men er vanskelig å oppdrive fordi den har vært ute av produksjon ganske så lenge. Tc Electronic D-Two er vel også verdt en titt, men den er 'nesten' en rendyrket delaymaskin.

Tc 2290 er forøvrig også ute av produksjon. De mista noen underleverandører, og det ble for dyrt for dem å redesigne boksen for nye deler.

Klangen i Intellifex funker faktisk OK.

Endel liker jo litt lavoppløst digitalklang på gitar, mange bruker jo fortsatt klangen i Quadraverb :)

Hadde Replifex og Intelifex samtidig og brukte Intellifex mest, men de gjør begge ting den andre ikke gjorde så de var bra sammen.

G-Force brukte jeg i mange år, men den låter litt "kaldt" i mangel på et bedre ord og chorusen er ikke i nærheten av en klassiker som 1210 f.eks.

Fin luftig klang i den da, spesiellt på cleanlyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil dele noen erfaringer med lexicon mx 2-3-400.

2oo virker jo utrolig lett å skru. Velg effekt, 3 parametre + mix. ferdig. Men begrensningen er jo at en bare kan bruke to effekter. mx400 kan ha 4 effekter på en gang. Hmmm.. Ikke lett detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.