Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

mono/stereo-forvirring

Arachno

Anbefalte innlegg

Hei, folkens. Bare lurer på en ting eller to her: Hvordan kjører man egentlig en amp i stereo på et Marshall 1960- kabinett? Og hvilken input er den riktige for mono?(jeg har en Powerball) For eksempel: Bak på kabinettet står det ved den ene input'en "4 ohm input, 8 ohm right" og ved den andre "16 ohm input, 8 ohm left". Også er det en switch for mono/stereo. Jeg blir litt små-forvirret av dette, jeg, det må bare innrømmes.. Håper noen kan svare på dette..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig er det slik: Stereo, hver inngang er 8 ohm, og må kobles på 2 stk separate 8 ohm utganger fra forsterkeren. Eller bare bruke en 8 ohm inngang, men da bruker du bare 2 av de 4 høyttalerne.

Mono: Høyre inngang er 16 ohm, og venstre er 4 ohm, bruk den ene som passer til utgangen på forsterkeren. Alle 4 høyttalerne brukes.

Tror de aller fleste røramper er mono, har sett bare noen modelleringsamper med stereo ut, f.eks Behringer topper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg husker riktig er det slik: Stereo, hver inngang er 8 ohm, og må kobles på 2 stk separate 8 ohm utganger fra forsterkeren. Eller bare bruke en 8 ohm inngang, men da bruker du bare 2 av de 4 høyttalerne.

Mono: Høyre inngang er 16 ohm, og venstre er 4 ohm, bruk den ene som passer til utgangen på forsterkeren. Alle 4 høyttalerne brukes.

Tror de aller fleste røramper er mono, har sett bare noen modelleringsamper med stereo ut, f.eks Behringer topper...

Er det SÅNN det henger sammen, ja.. Takker så masse for godt og utfyllende svar! Ha en strååålende helg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.