Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar kjøp i Kina.


Delonge

Anbefalte innlegg

Siden at jeg har kjøpt en kopi fra kina (Gibson Les Paul Ace Frehley modell), kan jeg en del om den jeg har i hvert fall, vil jeg si at disse gitarene ikke er å anbefale til ditt behov. Jeg kjøpte min for å bruke den til KISS, i tillegg til at jeg har oppgradert nesten alt som kan oppgraderes (Oppdatering kommer snart på dette!). Jeg ser for meg at du skal ha denne som eneste gitar eller hovedgitar, og det vil jeg ikke anbefale. Originalt, er bånda små og flate, dårlige pickups og elektronikk, den holder seg dårlig stemt og dårlig treverk. Alt er tatt fra nederste hylle, men i forhold til prisen er det ikke alt så ille. Siden at jeg er eier av the real deal også, føles disse kopiene som en vits, og jeg har eid Epiphone gitarer som kvalitetsmessig er mye bedre. Ganske lik kvalitet som en lp 100 (i linken), bortsett fra at kina kopiene har limt hals som de aller fleste andre les pauler, mens lp 100 er bolt on (skrudd på).

En gjennomsiktig gitar er kanskje ikke det verste valget når det gjelder disse kopiene. Da kan du ikke klage på treverket! :ninja:

Endret av Ace Frehley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skal ikke uttale meg om gitarer fra Kina, men det er vel ganske opplagt at mer og mer av det vi konsumerer av forbruksvarer kommer derfra (?)

Problemet er ikke gitarer laget i Kina (nesten alle rimelige gitarer er laget i kina og andre lavkostland) men at det er snakk om ganske useriøse selgere som selger dårlige kopivarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg gitar i Kina, jeg vet at de fleste(alle) gitarene er "fake".

http://www.dhgate.com/2010-shipping-free-les-paul-standard-lucite/p-ff80808128ed989b0128f45adf83544e.html#

Det er gitaren jeg sikler på.

Jeg er nybegynner så det betyr ingenting for meg at den er falsk.

Virker det som en sikker selger ? og hva synes dere om gitaren ?

Hvis du er nybegynner, så bør du for ALL del styre unna. Det du trenger er ikke en gitar som "ser bra ut". Du trenger en gitar som holder stemminga og er god å spille på.

EDIT: Ser at flere enn meg har sagt dette, men det kan vel ikke sies for mange ganger?

Hvis du sier hvor mye du har tenkt til å bruke på gitaren, og hva slags musikk du vil spille, så er jeg RIMELIG sikker på at du vil få masse hjelp her på forumet.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den er falsk er greit nok, men der er kvaliteten de fleste tenker på. Gitarer fra Kina er elendig lagd og har ingen kontroll over hvor "gode" gitarer de sender, altså vet du aldri hva du får. Anbefaler deg å styre unna dette.

Kjøp heller billig fra Japan, mye å spare.

Bullshit, det der vill jeg kalle en stereotype.. Kjøpte for en stund sida, et lass med gitarer fra denne sida: http://superguitar.net/

Ja, linken høres ut som "Gi oss masse penger, så sender vi prinderpapir tilbake" greier. Men prisene var fantastiske, og det samme med leverings tiden. Alle gitarene ble bygget på request, og jeg blei utrolig overasked over kvaliteten. Trikset med å bestille fra kina er å ta det på en sånn side. Finn en les paul modell der, og skriv i en mail at du vill ha den, med ønsket hardware, og i acryl, så bygger de en. Eneste problemet jeg ser er at du kun skal ha en. Og da skal den på en rimelig lang tur gjennom en del land, og fortolles osv. Det kan bli dyrt, for noe du kanskje ikke vill digge for hardt.

Skal nevne at vi bestillte noen deler (Bridger, halser og stemmeskruer) derfra også, og de var fantastisk bra. Bygget meg en skikkelig metal gitar av en kopi hals de sendte meg, og den funker fjell!!

Edit:

En gjennomsiktig gitar er kanskje ikke det verste valget når det gjelder disse kopiene. Da kan du ikke klage på treverket! :ninja:

Du kan kanskje ikke klage på treverket, men acryl gitarer har 0 sustain og ikke feel i det heletatt. Tror jeg heller ville likt Aluminium eller plast etter å ha prøvd acryl kropper.

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg før nå at du var nybegynner på gitar :rolleyes:

Så da tror jeg at jeg vill fåreslå å styre unna jeg også, for det er mye pirk du må gjøre med kina gitarer, som kan være en "Wat?" opplevelse for folk som ikke har tatt på for mange gitarer før.

Tror du vill komme mye lengere med denne: http://www.norskmusikk.no/VarevisningDetalj.aspx?varekode=FE0301200500&hkat=1&kat=12&grp=1

Eller denne, hvis du har gas på Les Paul modeller: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en grei handel det. Jeg har ikke noen erfaring med den gitaren, men kvaliteten på Washburn er det sikkert ikke noe i veien med. Liker du gitaren er det vel ikke så mye å tenke på.

Det eneste minuset jeg kan komme på er vel at den gitaren kan bli litt vanskelig å få solgt brukt til en ok pris, men det er kanskje ikke så viktig for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.