Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar kjøp i Kina.


Delonge

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det at den er falsk er greit nok, men der er kvaliteten de fleste tenker på. Gitarer fra Kina er elendig lagd og har ingen kontroll over hvor "gode" gitarer de sender, altså vet du aldri hva du får. Anbefaler deg å styre unna dette.

Kjøp heller billig fra Japan, mye å spare.

Endret av HåvardHansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på kopi gitarene fra kina varierer voldsomt, alt fra rent søppel til ting som er sammenlignbart med f.eks Epiphone. Videresalg er forøvrig også problematisk.

Faktum er vel stort sett at du får like gode eller bedre gitarer på butikk i Norge for samme pris, helt uten risikoen..

Kjøper du brukt i Norge får du fort veldig mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet vet du jo ikke om det du får er kurant eller skrot. Det er jo ikke slik at "Kinagitarer" lages på en fabrikk, og har jevn kvalitet på et eller annet nivå.

Det kan variere fra skikkelige gitarfabrikker på høyde med det man har i andre land, til primitive snekkerverksteder, der de aldri har sett annet enn dårlige fotos av originalen, og ingen av de som produserer kan spille gitar, eller vet noe om hvilke detaljer som skal til får å lage ene brukbar en.

Det blir "hit and miss", i verste fall kan du her ende opp med en brukbar og for de som liker slikt "morsom" kropp. Resten aner du ikke kvaliteten av.

På den annen side, noen spiller Lotto, også, og liker å gamble... Ingen vil vel nekte for at du får en unik gitar hvis du kjøper denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet man aldri. Jeg har en kinagitar der stolen er plassert oppunder to centimeter feil, og har hatt andre det blodet fosset etter å ha spilt så vidt på de. Ingen av de var gode nybegynnergitarer.

Og så har jeg gitarer laget i Kina som er helt greie instrumenter. Som sagt, man vet aldri. Er dette din første gitar, og er lite kjent med hvordan det justeres og fikses, så hadde jeg definitivt holdt meg langt unna. Gå i en butikk med pengene dine, og kjøp en kurant gitar der. Det får du for de tre tusen fem hundre denne kommer til å koste deg. Så kan du gå tilbake til butikke og få litt hjelp når du står fast med et eller annet problem. Det er gull verdt!

Og så leser du hele denne først, så vet du litt om hva man snakker om: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sakt, jeg skal bare bruke den til start gitar,

så da funker den vel bra ?

Hvorfor skulle den det? En startgitar må gjerne være litt ok hvis du skal lære deg å spille på den ser du. Og hvorfor skal du ta en risk med å ende opp med noe som antageligvis er dårligere enn det du kan kjøpe for samme pris i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha en billig og grei førstegitar, bør du da kanskje skifte fokus fra utseende til funksjonalitet. Hvordan gitaren ser ut, bør ikke være det viktigste, faktisk. Jeg skjønner det er vanskelig å fatte, men vil du lære å spille gitar, er det poeng. Vil du lære å se kul ut med gitar foran speilet, er det kanskje ikke like viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha en smak når du ikke kan spille engang? Å velge gitar basert kun på utseende fungerer bare ikke. Lær deg å spille litt først, prøv litt ulike gitarer på butikker eller hos venner og kjøp deg så en dyrere gitar basert på hva du finner ut passer for deg.

I første omgang må du bare sørge for å få deg en gitar som er grei å spille på og som har et utseende du kan leve med i et år eller to. Utvalget skulle det ikke være noe i veien med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.