Gå til innhold
Boffen

Fikse bildestørrelse?

Anbefalte innlegg

Merker at et stort flertall av bilder som inkluderes som vedlegg er i orginalstørrelse. Kunne det vært mulig å legge en sperre på en mindre størrelse, eller gjøre slik at det automatisk blir gjort mindre? Det er ganske håpløst slik det er i dag med mindre man sitter på høyhastighetslinje og en skjerm med ekstrem oppløsning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig her også.

Av og til når jeg vil se de store bildene litt bedre, lagrer jeg de i 'mine bilder' og åpner de der og får da frem litt greiere størrelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man laster opp bildene på photobucket så blir de skalert så de passer skjermen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man laster opp bildene på photobucket så blir de skalert så de passer skjermen.

ja, men de tar fortsatt like lang tid å laste

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan være behjelpelig med php-kode som automatisk skalerer ned bildene man laster opp om ønskelig. Jeg skrev noe lignende for en webside jeg drifter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo knall hvis du gidder det, davidsen. Vi skulle gjerne hatt et skjema til "kjøp og salg" også, med felter som må fylles ut.. :P

Har tipset jonarve.

Ellers om skalering av bilder- jeg tipser alle som har store bilder om denne-

Det er fritt fram å hjelpe til med den tipsingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker et gratis fotoredigeringsprogram som heter photofiltre.Det kan lastes ned her.Fil for norsk tekst finnes lenger nede på siden.For å laste opp bilder på internett og sende bilder i epost bruker jeg formatet 1152 X 854.Skal man ha llitt mindre størrelse kan man bruke 1024 x 768.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller enda enklere- man kan bruke dette. Deter helt automatisk, og redigerer hele mapper med bilder ved hjelp av ett museklikk.

Når det er sagt, så er det ting på gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi lanserer nå en bildetjeneste som forhåpentligvis gjør det enklere. http://media.gitarnorge.no

Tilbakemeldinger settes pris på :)

Testing - testing - her er en photoshopmockup av hvordan skiltet på butikken blir:

t_pg_skilt.png

Edit - ser ut til å funke helt greit :)

Endret av rocktrond

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi lanserer nå en bildetjeneste som forhåpentligvis gjør det enklere. http://media.gitarnorge.no

Tilbakemeldinger settes pris på :)

:blink:

Kan dere bytte ut x med + i reknestykket?

Stress å ringe en venn hver eneste gang....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.