Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ljudexempel på Jet City och Blackstar / 2 nya sånger inspelade i övningslokalen.


Anbefalte innlegg

Hej, vi har spelat in några nya sånger i replokalen och här är en av de första mixarna på 2 av de. Väldigt tacksam för kommentarer på vad ni menar att vi borde ändra på angående ljudet :) . Jag återkommer med mer detaljer angående hur vi har spelat in.. om någon är intresserad :) .

Sångerna finns här: Factory och Wartime.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt fakta då för de som är intresserade :) :

3 gitarrspår (panorerade till höger, mitten och vänster) är inspelade genom emulated output/headphones-utgången på min Blackstar HT-5-topp. De här spåren var egentligen tänkta som slaskspår för att basisten skulle ha något att spela efter. Planen var att radera de men jag tyckte att det lät bättre att ha de kvar så de fick stanna. De är inte så väldigt framträdande i ljudbilden men tjockar upp litt i bakgrunden.

2 gitarrspår (panorerade höger och vänster) , de som är de mest framträdande, är inspelade med min Jet City 20-topp som går genom ett Marshall 1912-kabinett (med Celestion V30) uppmickat med en Shure SM 58 med avskruvad stålkorg. Det är alltså Jet Cityn som hörs mest :) .

Trummor och bas och sånt antar jag att folk här inte är så intresserade av att veta hur vi spelade in, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.