Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor ryker E-strengen når jeg stemmer ned?


Mortenolb

Anbefalte innlegg

E-strengen ryker når man stemmer den ned? .. Sjukt irriterende. xD

Og det skjer meg hele tida.

Min signatur når det gjelder gitar må vel nesten bli at jeg som regel har røket den nederste strengen.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Røyk vel forsåvidt helt der oppe, ja. :P

Skjer ikke så alt for ofte da(vet jeg skrev hele tida, bare elsker å overdrive xD Ikke så ofte jeg stemmer den ned, heller da.), tror det er når den begynner å bli slitt uansett, strengen hadde sitti på i over en mnd nå.

Bare har opplevd det noen ganger.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et typisk problem som oppstår når det er en skarp kant et sted der det ikke skal være det. Har du ikke peiling, så få gitaren fikset hos noen som kan fikse. Det hjelper ikke å spørre om løsning når du i neste rekke skriver at du ikke skjønner enkle svar.

Som moderator blir jeg glad hvis du endrer topic. Den er elendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

helt oppe ja... Det kan være skarpe kanter på stemmeskruen, strengetreet (på noen gitarer skaper denne den rette vinkelen fra sadel til stemmeskrue, og sitter på gitarhodet), en kant på sadelen (der strengen "guides" fra halsen og til hodet).

dette sa meg ingenting... bortsett fra at det kanskje var noe med stemmeskruen å gjøre :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der skjedde med meg for 2 uker siden! det er vel bare å bytte streng? forresten strengen min røk helt på toppen, så jeg sliter med "knyte opp" strengen. har dere noen tips til hvordan jeg skifter strengen? :rolleyes:

Ja, hvis strengen har røket, er det like greit å skifte den. Rimelig opplagt, spør du meg.

"På toppen" kan være flere steder, og for lite konkret. Røyk den på stemmeskruen, eller et annet sted?

Hvis du trenger å "knyte" opp strengen, bør du sjekke hvordan man setter strenger på en gitar, det finnes masse videoer på youtube om det. Man knyter ikke fast strenger på en gitar! Har du brukt halvstikk, pålestikk eller noe annet?

Ikke for å være lei, men denne tråden er snart klar for "hall of fame".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.