Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikk en gitar, er det noe å ha?


Wreen

Anbefalte innlegg

Er med på loddtrekningen! :)

Synes jeg og Haakenstad burde få en eller annen fordel i loddtrekningen siden vi spurte først! :P

Det er vel i grunnen slik at eieren bestemmer 100% hva han vil gjøre med gitaren, om han vil gi den bort, hvem han vil gi dem til, på hvilken måte osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jeg være såpass utidig at jeg oppfordrer trådstarter til å vurdere "søkerne"? Velg en person som faktisk har muligheten eller pengene til å gjennomføre prosjektet - altså en som har kunnskap, eller penger til å gjøre en re-fret/bånsliping, skifting/justering av nut, eventuelt rette hals/gripebrett, produsere den manglende delen til vibrator osv, osv.

Jeg tipper at 9 av 10 "søkere" ikke kommer noen vei, bortsett fra å rengjøre samt strenge opp fjøla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greener har et godt poeng! En kamerat av meg har en lignende gitar, og den er umulig å justere uten at du skifter hals, kropp og helst også pickups. Men jack-inngangen så ut til å være i orden... Her snakker vi ikke lenger om brudepynting, men total make-over, inkludert kirurgi og det som verre er.

En slik gitar kan fungere til skranglerock (mer skrangling enn rock), men den vil neppe bli bedre enn en hvilken som helst billiggitar. Jeg har vært borti slike gitarer tidligere, og de kan være morsomme å fikle med, men de blir sjelden spesielt spillbare dessverre. Som regel ender de opp som slide-gitarer, fordi halsen er skjev/vridd og ikke lenger lar seg justere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bør alle "søkere" sette opp en CV med hva slags utbedringer/reparasjoner man har utført på gitarer tidligere slik at man kan godkjennes før loddtrekningen, da? Jeg skjønner ikke helt problemet, egentlig. Jeg er enig i at det er dumt hvis gitaren ender opp hos noen som knapt klarer å bytte strenger selv, men man kan jo håpe på at hvis "vinneren" innser at han/hun har tatt seg vann over hodet så vil gitaren gå videre til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne meldt meg på jeg - alltid kult med "nye" gitarer - men vet med meg selv at jeg ikke hadde tatt meg tid til å fikse den opp - så den hadde nok blitt veggpryd (eller liggende å samle støv på loftet).

En ide kan være at den som får gitaren får en måned på seg å gjøre den spillbar - hvis ikke går den videre til nestemann, eller noe sånt. Kanskje ikke gjenomførbart, men er enig i de som sier at gitaren burde havne hos noen med kunnskap og midler (inkl. tid) til å fikse den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kunne det vært en idé å si noe om hva som fikses på gitaren. Jeg kan selv fikse det aller meste av mekanikk (bro, bånd, stemmeskruer osv), og har lenge hatt lyst til å lære meg å lodde og mer enn nok av tid, men kommer nok ikke til å klare å fikse en bøyd hals. Så, jeg er interessert sålenge selve kroppen og halsen ikke trengs å fikses. Jeg er enig i at gitaren bør sendes til noen som kan fikse gitaren, og som vil bruke den.

Endret av Boffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.