Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips om hvor kjøpe flights i Norge?


Sorg

Anbefalte innlegg

Et tips til slutt, hvis du har sånne håndledd som meg- Jula har trykkluftdrevne ponagletenger til en fornuftig pris. :)

Toby Keith.... Gypsy Driftin'.... You can't be a guitar strummer, cussin' that shovel in your hand.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker rack og flight som samme sak, bare at rack er et bestemt format (19"x?U) mens flight er samlebetegnelsen for "holdbare kasser som rommer forskjellige ting". Jeg har ikke hjul på mitt rack, men det er også bare 4U. Hjul er kjekt om det vil bli tungt. Alternativt kan du skaffe transportbrett å legge under når det er nødvendig. Hva som er mest praktisk avhenger av hvor det blir flyttet på, trapper/heis, stor/liten bil, vekt, størrelse, og om du har en liten Arnold i deg eller ikke.

Edit: Gah! Din snik! Du sletta posten! :P

Ble saa daarlig forklart av meg i forrige post.. greia er at man har vel gjerne tykkere materiale paa flighter enn selve rackkassen som alt staar i paa scenen? hjul kan det vel vare greit aa ha paa begge deler.. i tillegg er det vel greit aa ha to flighter da et rack kan bli saapass stort at de fleste flyselskaper ikke vil godta det?

men finnes det materialer som ikke gjOr flighten saa enormt tung? er jo greit aa unngaa aa betale overvekt hver gang.. heldigvis er axen lett som en flis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at du får billigere flighter fra utlandet, men det er jo mye kulere å ha en norsk flight! Capro ligger jo nesten i trONDHEIM, noe som må være kult om du spiller metall... :D

Nupp, det kuleste er å ha KrizKraft, men de er jo ikke så lett å få tak i lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte min flight til en Peavey 6505 topp via Lydproduksjon i Tromsø.

De bestiller flighten sånn som du vil ha den. Alt du trenger er å oppgi mål til de.

Min flight kom på ca. 4000 kr.

Verdt å sjekke med de. :)

4000 for en flight? var ikke det vel mye?

Noen som har testet gator sine kasser? http://www.gatorcases.com/Default.aspx?Section=Products&Page=Home&CategoryID=4343

Greit å ha noe som ikke er så tungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, gator er lett, men det er vel ikke flight? Mener å ha lest at gatorkasser kan overkjøres av en bil uten å svikte, men jeg klarte å trø foten rett gjennom kassa til synthisten og rett ned i en kliss ny Korg Oasys til 80k... Kos

Gator lager vel mer kofferter. Har Gator kofferter til lys-kannene, og de er greie nok, men jeg stabler ikke ting oppå de for å si det sånn.

Skal man ha noe som tåler en støyt, bør man vel ha finer-kasser med stålbeslag ala Capro eller Rufo.

Ellers mener jeg at Ljudia har noen rackflights o.l. i plast som ikke koster skjorta. Tåler ikke all verden de heller, men...

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Audun her. Har Gator til begge gitarene mine. Men det er ikke flights, de er mer som "hakket bedre enn gigbag" i et bagasjerom eller en tilhenger. :)

Som nevnt før i tråden, sjekk Belco.no. De selger RoadReady flights. Har en sånn til en 16 kanals mixer, betalte såvidt tusenlappen mener jeg å huske. Den er solid, forseggjort og fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å få noe som er customlagd ja slik at størrelsen passer. Fordelen med Gator er dog at de er lettere. Andre gitaristen i bandet har noe fra gator, og han kan ha ampen på ryggen som en slags ryggsekk.. virker jo ganske praktisk.. Er ut som en rocket scientist hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.