Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisantydning Fender Stratocaster


kake

Anbefalte innlegg

Har fått oppgaven å selge en Fender Stratocaster for en venn, og lurer litt på hva jeg burde sikte på mtp. pris. Den er made in japan (ikke crafted in japan), E-serienr. dvs laget mellom 84 og 89, vet ikke nærmere tid enn det. Den er herjet en del med og har en del battlescars, pluss noen andre småting, som at pickup-switchen er bøyd. Strenget den opp med 0.10 nå, den er fint spillbar, om enn med noe høye strenger. Den har Kahler Spyder vibsystem, men mangler armen og den ene unbrakoen som skal sitte bak på hodet. Bilder:

cimg2196b.th.jpg

cimg2195a.th.jpg

cimg2194o.th.jpg

cimg2193u.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at den er rundt 5-6 tusen, men folk kan jo ikke kjøpe brukte ting i norge for mye penger, så tror sånn ca. 4,5 er en realistisk sum å legge den ut på.. Hadde kanskje prøvd å se om den gikk for 5,5 først, og da ha 4,5 som en "siste utvei"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du setter gitaren helt i stand, med den manglende skruen, samt vibarm og får gitaren til å spille greit med brukbart lav strengehøyde (mulig båndsliping) kan du nok få 4-5 tusen for den. Med mangler? Da blir den vel rett og slett litt vanskelig å selge egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ordnet strengehøyden og gitaren er flott å spille på, og den låter bra. Den mangler ingen skruer, men selve unbrakonøkkelen :) tenkte å få ordna en ny arm og unbrakonøkkel og legge den ut for 5000kr og se hvor det fører meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommern, hadde en gitar lignende din, ett år eldre, og svart med HSS oppsett. Den fikk jeg 7k for, det er ikke så lenge siden. Vil uansett si at denne gitaren utvilsomt er en kvalitetsgitar, og har ingen problemer med å sammenligne den med dyrere gitarer når det gjelder kvalitet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Nei, har ikke lagt den på Finn enda. Det ble bare sånn i full fart fordi jeg handla i full fart :D

Legger den på Finn etterhvert om det ikke skjer noe her :D

Finn for the win! (Det rimet, gitt!) Har / har hatt en liten forsterker og noen pedaler liggende her i ca. 3 uker uten noe napp. La det ut på Finn i går kveld og nå er ampen solgt. Markedet her inne, er nok rimelig begrenset så lenge du ikke vil gi bort ting! :D

Når det gjelder straten din, vurderte jeg den, men må dessverre prioritere litt andre ting akkurat nå. (Akkurat som om det hjelper deg.... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- artig. Jeg har hørt historien før, bare akkurat motsatt. Det varierer sikkert. Det lureste er kanskje å slenge inn en annonse begge steder? Fordelen med Gitarnorge er jo at det er helt gratis. :)

Tror ofte det er tilfeldighetene som rår. Men det meste av ting jeg legger ut på Finn, av typen telt og snowboard, kjøkkeninnredninger og griller, det forsvinner som dugg for sol. :)

Nå nappa det forresten her, bud på 4,5.... Er jo svinebillig for en USA Am. Std. da ..... ikke mer enn du må ut med for en hyfsat Squire..... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- artig. Jeg har hørt historien før, bare akkurat motsatt. Det varierer sikkert. Det lureste er kanskje å slenge inn en annonse begge steder? Fordelen med Gitarnorge er jo at det er helt gratis. :)

Opplevde akkurat det samme for noen mnd. siden også da jeg solgte en Marshall-topp. Noen uker her inne - null respons - på Finn var den solgt ila. et par dager. Koster 25,- for den type annonse så det er ikke all verden til kostnad.

Nå har jeg jo både solgt og kjøpt en del småting som har vært annonsert her også, så jeg sier på ingen måte at det er bortkastet - spesielt i og med at det ikke koster noe. MEN på Finn når du tross alt ut til en større gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4K kanskje.

Kahler Spyder`n drar ned litt, -låter ikke spes bra og fungerer heller ikke så bra som en skikkelig Floyd.

Kahler lagde en veldig bra kopi som het Steeler, men denne er et stykke unna desverre.

Jeg har god erfaring med å få solgt ting på Gitarnorge.

Prøver først lokalt så jeg slipper å sende ting men alt som har havnet på bruktsidene her er blitt solgt relativt raskt.

Finn har gått tregere for meg av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.