Web Analytics
Jump to content

Røramp fra USA (Egnater)

Konnis
 Share

Recommended Posts

Farlig keen på å kjøpe en Egnater-amp som ligger på bukta, fra USA. Strømkabelen på denne modellen er løs/ikke fastmontert i ampen, det betyr at jeg kan bruke en standard norsk apparatkabel for å gi den strøm?

Og de fleste Egnater-modeller har en switch på baksiden for å velge mellom 110, 115 og 230V tror jeg. Da skal den funke i Norge så lenge jeg setter switchen til 230V? Har Hz noe å si her?

Edited by Konnis

Farlig keen på å kjøpe en Egnater-amp som ligger på bukta, fra USA. Strømkabelen på denne modellen er løs/ikke fastmontert i ampen, det betyr at jeg kan bruke en standard norsk apparatkabel for å gi den strøm?

Og de fleste Egnater-modeller har en switch på baksiden for å velge mellom 110, 115 og 230V tror jeg. Da skal den funke i Norge så lenge jeg setter switchen til 230V? Har Hz noe å si her?

Spørsmål 1) Ja

Spørsmål 2) Så lenge du VET at akkurat denne modellen har en bryter bør det gå greit. Den er vel 50/60Hz, sannsynligvis, og det betyr at den takler både norsk 50 og amerikansk 60 hz.

Jeg tok nylig med meg hjem en Egnater Rebel 30 topp og den låter som bare det! Vær bare obs på at sammen med der du plugger inn eurokabelen, sitter også en liten sikring. Jeg tror det er nøye at den blir bytta til riktig størrelse. Det står info om det i bruksanvisningen ;)

Jeg sier bare kjør på ! Egnater er fett !