Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Uggen tremolo på Ibanez


ovzer

Anbefalte innlegg

Altså, han som driver Riff er da så vidt jeg vet en flink gitar-reparatør. Du måtte da kunne dra tilbake dagen etter, eller utsatt kjøpet en dag eller to for så å få kvalifisert hjelp? Jeg er helt sikkker på at de ville gitt deg en full setup og justering på den gitaren helt gratis enten i forbindelse med kjøp, eller en tid etterpå.

Angående det med knivpladene på Edge trem, så er det riktig som det sises - hyppig justering med spente strenger er nesten en garanti for å ødelegge disse. Kvaliteten på disse tremoloene er ikke all verdens når alt kommer til alt dessverre. Tremoloen må også balanseres i riktig vinkel, samt sitte i like høyde på bass/diskant siden for at den skal fungere skikkelig. Omtrent alle Ibanez gitarer har forøvrig en justeringskrue for å stramme opp tremarmen. Enten på undersiden av hullet til armen eller bak på tremblokka like under baseplaten (kommer til syne når du trykker arma ned slik at bakpartiet på tremblokken kommer til syne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demontering av tremolo for å smøre de punktene er ikke verre enn å ta av strengene og fysisk løfte unna hele systemet fra postene. PFTE har blitt brukt fordi det varer lengre om man er litt omtenksom ved påføring. Tørrsmøring? Om man peiser på like mye som mange gjør i låsen på bilen hver vinter vil gitaren bli mindre pen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, han som driver Riff er da så vidt jeg vet en flink gitar-reparatør. Du måtte da kunne dra tilbake dagen etter, eller utsatt kjøpet en dag eller to for så å få kvalifisert hjelp? Jeg er helt sikkker på at de ville gitt deg en full setup og justering på den gitaren helt gratis enten i forbindelse med kjøp, eller en tid etterpå.

Enig i det siste ang å dra tilbake for setup og justering ved garanti, men at han er en flink gitar-reparatør vil jeg si er å overdrive. (forutsatt at vi snakker om samme mann, da) Har rettet opp tre/fire gitarer derfra etter setup/rep fra butikken det siste halve året. Ble ikke imponert.

Disclaimer: Jeg driver IKKE butikk, de oppdragene jeg tar nå for tiden betales ikke i penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg har lite erfaring med Riff butikken, men det er nå mange som bruker de og den omtalte karen, så en såpass enkel jobb som å justere en tremolo gitar noenlunde ok, får vi vel tro måtte kunne ordne seg i alle fall.

Hvis man driver med rep og slik krimskrams selv setter man gjerne en helt annen standard på arbeidet og man utvikler noen personlige preferanser som ikke nødvendigvis deles av alle andre. Jeg fikk min "tro" av en kompis som er dyktig og praktiserer vel den i større eller mindre grad. (Dessverre i langt mindre grad etter at tilgangen til godt verktøy forsvant)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.