Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vai vs Satch


Rohde

Anbefalte innlegg

John Petrucci er en utrolig smakfull & allsidig gitarist ..

Musikken til Dream Theather er på mange måter både genial & komplisert ....  

MEN ! etter min mening ødelegger den jævla vokalisten alt med sitt vokal utrykk

FLOTT!!

Alle kan jo ikke ha samme smak i alt, da hadde denne verden nesten vært like syk som filsenix. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig i at LaBrie trekker helhetsinntrykket veldig veldig ned når det gjelder DT. Han blir rent kvalmende pompøs. Må ærlig innrømme at jeg har mistet sansen for DT mer og mer etter at jeg så dem i spektrum. Må ha vært den kjipeste konserten jeg har vært på noensinne. Den eneste som leverte var Jordan Rudess. I perioder lurte jeg på om Petrucci faktisk var våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at LaBrie trekker helhetsinntrykket veldig veldig ned når det gjelder DT. Han blir rent kvalmende pompøs. Må ærlig innrømme at jeg har mistet sansen for DT mer og mer etter at jeg så dem i spektrum. Må ha vært den kjipeste konserten jeg har vært på noensinne. Den eneste som leverte var Jordan Rudess. I perioder lurte jeg på om Petrucci faktisk var våken.

Jeg var der selv, og syntes Petrucci komuniserte altfor lite med publikum, men rent spillemessig leverte jo. Litt skuffa over at de spilte så mye fra TOT(er ikke mitt favoritt album) LaBrie var jo en av de som til de grader leverte varene. Jizzz, folk gikk jo fra den konserten og var rå imponert av han. Portnoy spilte med bronkitt. Jeg klager ikke, at det ble noe konsert i det hele tatt.

Tror ikke DT er noe for deg jeg lille mann. Kan jeg foreslå The National Bank kanskje ??? Sikkert noe for deg...

Anyways nå er jo dette en Vai vs Satch tråd og ikke "Hva syntes du om Dream Theater" hi hi hi :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci spilte store deler av Train of Thought-turneen, inkludert Oslo-showet, med kraftig influensa. Nei, han var kanskje ikke så "livat", men jeg skulle likt å se noen av dere spille det han spiller feilfritt i ca. 3 timer, med influensa... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å si det sånn hvem kunne & kan gjøre jobben i Dream T ?

Mark Boals.

Ellers er Michael Eriksen i Circus Maximus (norsk band) helt konge. Mye bedre stemme enn LaBrie, og kan likevel synge høyt så det holder.

Hører hva du sier MANN!! Michael Eriksen har en sykt bra stemme, og bandet han spiller i er jo en rein ripoff av Dream Theater.

Men for meg er det bare LaBrie som gjelder hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at LaBrie trekker helhetsinntrykket veldig veldig ned når det gjelder DT. Han blir rent kvalmende pompøs. Må ærlig innrømme at jeg har mistet sansen for DT mer og mer etter at jeg så dem i spektrum. Må ha vært den kjipeste konserten jeg har vært på noensinne. Den eneste som leverte var Jordan Rudess. I perioder lurte jeg på om Petrucci faktisk var våken.

Jeg var der selv, og syntes Petrucci komuniserte altfor lite med publikum, men rent spillemessig leverte jo. Litt skuffa over at de spilte så mye fra TOT(er ikke mitt favoritt album) LaBrie var jo en av de som til de grader leverte varene. Jizzz, folk gikk jo fra den konserten og var rå imponert av han. Portnoy spilte med bronkitt. Jeg klager ikke, at det ble noe konsert i det hele tatt.

Tror ikke DT er noe for deg jeg lille mann. Kan jeg fåreslå The National Bank kanskje ??? Sikkert noe for deg...

Anyways nå er jo dette en Vai vs Satch tråd og ikke "Hva syntes du om Dream Theater" hi hi hi :twisted:

Hmm, jo Dream Theater er noe for meg. Det meste er egentlig noe for meg, jeg har en vanvittig bred musikksmak. Det eneste jeg ikke hører på, er vel egentlig neoklassisk gitarmusikk og techno. Sånn omtrentlig.

Men når jeg går på en konsert, forventer jeg at utøveren bruker noe energi på meg. Det holder ikke at han spiller tight. Da kan jeg like så godt sette på dvden hjemme i stua. Jeg sier ikke at han skal hoppe rundt på scena. Men i alle fall vise at han ikke gir f... i at det er et publikum der. Kontakt er vel nøkkelordet. LaBrie hoppa litt rundt, og slang litt på håret. Men kontakten med publikum uteble totalt der og. Var liksom bare at han fant seg en ny positur, og så sang han litt. Så ordnet han håret, og fant en ny positur.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen: DT er det dårligste livebandet jeg har sett per dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å si det sånn hvem kunne & kan gjøre jobben i Dream T ?

Mark Boals.

Ellers er Michael Eriksen i Circus Maximus (norsk band) helt konge. Mye bedre stemme enn LaBrie, og kan likevel synge høyt så det holder.

Hører hva du sier MANN!! Michael Eriksen har en sykt bra stemme, og bandet han spiller i er jo en rein ripoff av Dream Theater.

Men for meg er det bare LaBrie som gjelder hehe..

Circus Maximus høres mer ut som Symphony X (ikke ripoff, men tydelig inspirert), ikke Dream Theater. Gitarsoloene og unisonlinjene henter et og annet fra Images and Words, men det er alt. Låtskrivningen er totalt forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrucci spilte store deler av Train of Thought-turneen, inkludert Oslo-showet, med kraftig influensa. Nei, han var kanskje ikke så "livat", men jeg skulle likt å se noen av dere spille det han spiller feilfritt i ca. 3 timer, med influensa...  :roll:

Portnoy spilte med bronkitt. Jeg klager ikke, at det ble noe konsert i det hele tatt.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen: DT er det dårligste livebandet jeg har sett per dags dato.

Donna Lee wops sry Peri ; Foreslår at du leser noe av det som har blitt posta tidligere i denne tråden før du nok en gang uttaler deg om hvor "boring" den konserten var.

Hvis det er høye karatespark, headbanging hopp og sprett smell du er ute etter, kan jeg anbefale en hvilken som helst Kiss konsert. DT er noe helt annet. De leverer en musikalsk lekse du sent vil glemme. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må jeg bare spørre: Hvor mange ganger har du sett Dream Theater live? Etter hva jeg har hørt, så var Oslo-showet en av de dårligere på ToT-turneen (som visstnok ellers holdt ekstremt høy standard), og jeg tviler på at publiumsinnsatsen gjorde det noe bedre. En konsert går ut på samspill mellom musikere og publikum, og når publikum ter seg med entusiasmen til en strandet glassmanet, så virker ikke det særlig oppmuntrene på bandet. Dessuten gjør ikke bronkitt og influensa saken stort bedre.

Jeg har sett dem 2 ganger, en gang i '02 og en gang i '04, og showet her i Zürich i Februar (ToT Tour) var absolutt KONGE. Kan hende dere bare var uheldige i Oslo, vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at vi var uheldige i Oslo, og at de hadde en dårlig dag på jobben. Men hvorvidt de har influensa, er syke, eller rett og slett har en dårlig dag, er meg knekkende likegyldig. Det gjør ikke konsertopplevelsen noe bedre for meg.

For all del, publikum må ikke være som på en Iron Maiden-konsert for at jeg skal kose meg. Jeg var på Bobby Mcferrin for ikke så lenge siden, og publikum oppførte seg særdeles sivilisert. Men mannen hadde noe som kalles utstråling, og han hadde kontakt med publikum. Det gjør konserten så mye mye bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.