Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk gitar med slankere kasse?


yelf1

Anbefalte innlegg

har aldri lagt ut en link i løpet av mine 30 leveår, men prøver nå.... :blush:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22382891

Må jo leite etter brukt først!! hehe.. Og billigst.. Finner endel Morgan, er vel en grunn til at folk selger dem billig? Jeg likte sannelig den grå i denne annonsen! Det var en spesiell nok gitar :)

Og RD jeg ser poenget, er litt drygt at folk må være litt stille om en spiller, jeg liker jaffall å skulle dra til med litt "upspeed" musikk om først skamvettet forsvinner!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha snedig! Var akkurat en sånn jeg linka til!

Knall gitar til en vettug penge. Den finnes i natural også :) Den du linka til tror jeg er eldre enn min, for den har en annen type preamp. Min har 3-bånds EQ.

Men som nevnt tidligere i tråden, så får du jo ikke noe særlig lyd i den unplugged. Dette er elektroakustisk, og låter lite og flatt uten elektro.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..ja, er det jeg har fått inntrykket av ja.

Får bare prøve litt gitarer antakelig, tror nok det har mye med at det var så "el-preg" på tynnkassen, at jeg fikk dilla haha.. Er ute etter spesielle gitarer jeg, tøffest det. B)

Iallefullefall blir det uaktuelt å kjøpe uten preamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Ibanez Talman..? Den har en svært slank form, og en hals som føles som en el-gitar.

Har en en selv og er strålende fornøyd.. Ikke akkurat en høylydt ak-gitar, men du verden så den låter koblet i en amp :) Har en single coil PU, ala en typisk el-gitar..

Koster under 3K ny..

post-4617-061635600 1276460742_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn, veldig kurant gitar. Låter sterkt nok uten forsterker til at det funker greit. Har satt i en piezo i min, sammen med bridgepickupen gir det en er enda bedre lyd.

Noe sånn "haiendvintagesuperflott" er det ikke, men som sagt, med Sperzeltunere, ekstra piezo og en skikkelig båndfiling og setup, er det en gitar jeg kan spille på i mange timer uten å gremme meg. Savner bare innebygget stemmemaskin, men det er ikke så viktig, siden den holder stemmingen veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker den forresten sammen med gitarsynhten min? Er du snart ferdig med den? ;)

Funker glimrende!

Brukte den faktisk til å lage et karaokekomp til en skole her om dagen.

Går raskere å gjøre synthdeler på gitar enn på keyboard for meg gitt :)

Den ligger pakket ned nå så jeg er ferdig, kan komme med den når som helst egentlig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Ibanez Talman..? Den har en svært slank form, og en hals som føles som en el-gitar.

Har en en selv og er strålende fornøyd.. Ikke akkurat en høylydt ak-gitar, men du verden så den låter koblet i en amp :) Har en single coil PU, ala en typisk el-gitar..

Koster under 3K ny..

Dæsken, den var fin'a!!! Der fant jeg et item å sikle over! B)

Den kan vel bli med på f.eks en hyttetur med kanarifugl i bur, og at folk hører hva jeg spiller? oioioi, vil ha! Nå må jeg bare få prøvd en sånn..... hmmm :blink: Tør jeg spørre hvor det lønner seg å leite etter en sånn? Skal du selge din'a? hehe

Endret av yelf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken, den var fin'a!!! Der fant jeg et item å sikle over! B)

Den kan vel bli med på f.eks en hyttetur med kanarifugl i bur, og at folk hører hva jeg spiller? oioioi, vil ha! Nå må jeg bare få prøvd en sånn..... hmmm :blink: Tør jeg spørre hvor det lønner seg å leite etter en sånn? Skal du selge din'a? hehe

Google is your friend :

Min lenke

Min lenke

Min lenke

Min lenke

Som nevnt så er jeg kanonfornøyd med min.. Men som Castor var inne på så har de nok alle godt av en liten båndsliping. Min hadde ganske så irriterende "skjeggvekst", men en liten runde med fila så var de redusert betraktelig. Trenger en liten runde til med fila for å bli helt 100%.

Er som nevnt ikke så høylydt, men funker brillefint til stuebruk.. Trenger du mer futt, så plugg den inn i en amp.. Låter konge den veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.