Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

engelsk vintage amp


Anbefalte innlegg

Hei. er det noen hær som har hørt om en vox defiant solid state? skal vistnok være en ganske skjelden sak er det noen som sier. Ampen har 2 kanaler med topp boost,briljant,romklang og vreng. enkelt og greit og spiller som en drøm med en klar rund tone. har bare spilt med fender strat så den høres sikkert anderledes ut med humbuckere!noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det er du lurer på egentlig ...

Og ja, den vil høres anderledes ut med humbuckere.

Vil ikke være noe drastisk forskjell på lyd.

Men det kommer litt ann på hvilke pickuper og hva slags gitarer det er.

Har hørt om ampen (eller noe lignende), men har nok desverre ikke prøvd den, men du har da tydeligvis gode meninger om den.

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva det er du lurer på egentlig ...

Og ja, den vil høres anderledes ut med humbuckere.

Vil ikke være noe drastisk forskjell på lyd.

Men det kommer litt ann på hvilke pickuper og hva slags gitarer det er.

Har hørt om ampen (eller noe lignende), men har nok desverre ikke prøvd den, men du har da tydeligvis gode meninger om den.

sorry for det difuse innlegget. er ikke så bevandret i ampværden( bruker en fender tvinn reverb til vanlig).Skal selge denne voxen tenkte jeg. aner ikke vilken prisklasse jeg skal legge meg på. er det noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en JMI Defiant, så ble de laget i 541 ex fra mid '67 til mid '68.

Defianten er storebroren til Conqueror forsterkeren som The Beatles brukte en periode.

Den er oppgitt med 100 "amerikanske" peak watt, men har 50w RMS.

Den ble levert sammen med en høytalerkasse med 2x12", og et Goodman Midax horn.

Forsterkeren var en del av Vox's sine nye solid state forsterkere som ble lansert på forsommeren 1967.

Hadde det vært en "Beatles amp" hadde den nok hatt litt verdi, er litt mer usikker på om du får noe særlig for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en JMI Defiant, så ble de laget i 541 ex fra mid '67 til mid '68.

Defianten er storebroren til Conqueror forsterkeren som The Beatles brukte en periode.

Den er oppgitt med 100 "amerikanske" peak watt, men har 50w RMS.

Den ble levert sammen med en høytalerkasse med 2x12", og et Goodman Midax horn.

Forsterkeren var en del av Vox's sine nye solid state forsterkere som ble lansert på forsommeren 1967.

Hadde det vært en "Beatles amp" hadde den nok hatt litt verdi, er litt mer usikker på om du får noe særlig for denne.

dDette er en JMI. fant en maken på ebay. denne skal dem ha 1500 pund for. omregnet ca 19000kr. er dette en akseptabel pris skal tro? Denne har vært i eie av det pussycats ifølge register av serienr.. så jeg vil nå tro at den skulle ha en viss affeksjonsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dDette er en JMI. fant en maken på ebay. denne skal dem ha 1500 pund for. omregnet ca 19000kr. er dette en akseptabel pris skal tro? Denne har vært i eie av det pussycats ifølge register av serienr.. så jeg vil nå tro at den skulle ha en viss affeksjonsverdi.

Nå ligger pundet på 9.4 ifølge Google Finance. Da klokker £1500 inn til 14100NOK. Tror ikke du kan ta med frakt og moms i dette regnestykket (hvis det er det du har gjort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er til salgs på Ebay UK blir forsøkt solgt som en "kjendisamp",

og jeg er ikke sikker på om det er vanlig pris.

Hvis du får litt mer info om din "Pussycats amp", kan jo kanskje det også hjelpe på prisen.

Har sett Conquerer (Beatles ampen) med original kassa til salgs for en god slump penger,

men det tror jeg ikke det er lett å få for de andre transistorampene fra JMI's siste år.

Ampen skal visst låte best med humbuckere, men den låter jo ikke som de klassiske rørvoxene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger pundet på 9.4 ifølge Google Finance. Da klokker £1500 inn til 14100NOK. Tror ikke du kan ta med frakt og moms i dette regnestykket (hvis det er det du har gjort).

joda du har rett. nå brukte jeg valutakalkulatoren på finn.no, og kom fram til 14100 som du sa. Setter stor pris på å få litt rettledning. Nærmer meg et beløp nå. Tenkte jeg skulle se litt på hvor mye den på ebay går for til slutt. Jeg har det ikke så travelt. kanskje jeg bygger opp resten av riggen med tiltstativ og det som ellers hører til. Takk for alle innspil. stor hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.