Gå til innhold
m a g n u s n e s s e

Kaizers tabs

Anbefalte innlegg

Heisann alle forumfolk!

Lurer på om noen har basstabs til Kaizers Orchestra sin sang " Tokyo Ice til Clementine" ?

Den finnes på en av Maestro-albumene (lurer på om det er Limited edition, eller vinyl)

Hadde vært fantastisk om noen kunne hjelpe meg med dette :)

(om ikke lage alt, i alle fall hjelpe meg inn på rett vei)

Chords : http://nortabs.net/tab/2206/

Spotify :

Takk !

Magnus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tabs er for pyser... ;)

Hør sangen om igjen og om igjen mens du speler til. Spel det du syns bør vere der.

Treng det nødvendigvis vere 100% likt orginalen?

Ja, det fins sangar der ein gjerne bør leggje seg så nært den orginale bass-stemma som mogleg, fordi den er ein særprega og viktig del av komposisjonen.

Eksempel: Chic - Good Times, The Commanders - Brick House, Queen - Another One Bites the Dust, Muse - Hysteria, etc.

På Kaizers-sangen trur eg ikkje folk kjem til å merkje eg særleg om du er identisk med originalsporet...

Endret av ErlendDL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg er lite glad i å spille helt etter originallåten, men det er fint å ha noe å gå ut etter.

Har du noe originalt på papiret, er det enklere å være kreativ rundt det.

Heller det enn å sitte å spille feil og være kreativ ut i fra det - det blir aldri bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hører jo fort om du spiller riktig eller ikke hvis du setter deg ned og prøver å spille til låta. Trene opp øret ditt er noe av det viktigste du kan gjøre, spesielt som bassist. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.