Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender DeVille 410 Svar så fort dere kan IGJEN!


ovl

Anbefalte innlegg

Noen liker mora, andre liker begge to... eller no... ;) Men jeg har en fornemmelse av at ovl er en relativt ung person som skal drasse på ampen sin rundt omkring. Da høres ikke 4x10 ut som noen innertier... :D

Blir ikke veldig mye drassing, men du har rett! 4x10 er nok i overkant :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker mora, andre liker begge to... eller no... ;) Men jeg har en fornemmelse av at ovl er en relativt ung person som skal drasse på ampen sin rundt omkring. Da høres ikke 4x10 ut som noen innertier... :D

Det var vel snakk om 2x10" her,

og det er ikke så stor forskjell på en Deluxe Reverb,

og en Vibroverb Reverb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel snakk om 2x10" her,

og det er ikke så stor forskjell på en Deluxe Reverb,

og en Vibroverb Reverb.

Joda. Prøvde bare å slepe meg tilbake til trådstarters voldsomme tidsnød i f.h.t. å ta en avgjørelse før 4x10'en ble solgt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x10", 1x12" .. altså poenget er vel at den unge herren ikke nødvendigvis har så stort behov for en 50-100watt rørforsterker med 4xhøyttalere i som det ikke blir så stor stas med med før man nærmer seg "stadionhøyt" omtrent. Jeg tipper at ovl ikke skal spille de aller største gig'ene de neste par-tre årene uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x10", 1x12" .. altså poenget er vel at den unge herren ikke nødvendigvis har så stort behov for en 50-100watt rørforsterker med 4xhøyttalere i som det ikke blir så stor stas med med før man nærmer seg "stadionhøyt" omtrent. Jeg tipper at ovl ikke skal spille de aller største gig'ene de neste par-tre årene uansett.

Helt enig i det, men måtte trå til som forsvarer her.

Det begynte å likne hets mot 10"'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10" låter fett det til sitt bruk. Har ikke hatt maken til knall cleanlyd jeg fikk med vibrolux med 2x 10". Men til litt mer råkkete greier blir 10" litt tynnt, syns nå jeg. Mer bånn i 12"ere.

Kjørte kmd/m celestion 4x10" og mesa studio pre og 50/50 til møkkete bluesråkk men bytta kabinettet inn i 1922marshall 2x12" og har ikke angret siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke falle meg inn å bruke 10" på en Marshall,

men på Fender clean, syns jeg 10" gir en mykere lyd enn 12".

Og det har jo funka ganske bra med det siden slutten av 50-tallet.

En '59 Bassman, eller en '65 Super Reverb, låter slett ikke så værst med 10"ere.

10"ere brukes også mye i bassrigger, så helt uten punch og dybde, kan de neppe være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.