Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sende rørforsterker


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått solgt min Peavey Valveking 112, og skal sende denne til Hamar, og lurer på hva som da er trikset når man skal sende en rørforsterker med posten? Er det bare å pakke den i pappeske og isolere med isopor (fungerer det å bruke fugeskum rundt forsterkeren om denne er pakket i plast først?), eller bør man ta ut rørene og pakke disse for seg eller noe slikt?

Lite lysten på at kjøper skal betale ut en ødelagt forsterker hos posten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestiller en forsterker fra en nettbutikk får du den tilsendt med røra "ferdigmontert" de er altså ikke tatt ut.

Hvis du pakker den godt skal det ikke være noe problem.

Du kan jo si ifra til kjøperen at han/hun sjekker at røra står skikkelig i sokkelen når forsterkeren blir mottatt.

Hvis du tar ut røra og sende de for seg selv er det større sannsynlighet for at kjøperen klarer å bøye en pinne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem fugeskum, først som sist.. Det stoffet "sprenger og trenger" på en måte som kan ruinere en forsterker før du vet ordet av det ved uheldig bruk.

selvutvidende "pakkskum" er en snillere variant og legges i spesielle poser for å unngå lekkasje.

Forsterkeren din ble transportert fra andre siden av jorda (sannsynligvis) i den esken du nå skal sende den i - jeg tenker røra sitter greit i forsterkeren jeg, med mindre de er spesielt løse eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som har spesielt mye å pakke med, da. Har selv opplevd at en combo-forsterker kom med papp surra rundt "kroppen" av comboen, slik at toppen var helt åpen.

Vil ikke påstå at det en veldig mye beskyttelse..

Det er derfor jeg har begynt å ta vare på alle luftputer, skum osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenkrøllet avispapir er faktisk en utmerket fyllmasse/støtisolator - kombiner med litt skumgummi e.l. på noen strategiske plasser så er du i mål.

Bobleplast på binders eller posten koster faktisk omtrent skjorta av en eller annen grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en rull bobleplast på Binders (nå Staples), og en rull gaffa.

Finn en pappeske, eller brett til en av annen papp. Surr bobleplasten rundt ampen, og

bruk gaffa rundt pappesken.

Bruk flere lag papp, også i bunnen.

Funket fint for min del, ihvertfall.

Sendte fra Drammen til Stavanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.