Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupvalg, Mayones Setius Pro 6


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jeg skal handle meg Mayones Customgitar til høsten,

men er virkelig ikke sikker i det hele tatt på hvilke pickups jeg skal ha.

Jeg spiller for det MESTE metal, men det er selfølgelig en fordel om pickupsa har pene cleans.

jeg har blitt skikkelig glad i neck pickupen på gitaren min i det siste, og jeg liker en skikkelig tykk, fyldig og deilig tone, mens jeg vil helst ha en skarp, aggressiv bridge pickup, som ikke er for muddy.

Hos mayones så lister de opp disse pickupsa:

* H-H / Seymour Duncan Jazz (neck) + Jeff Beck (bridge)

* H-H / Seymour Duncan P Rails (neck + bridge)

* H-H / DiMarzio Air Norton (neck + bridge)

* H-H / EMG 85 (neck) + 81 (bridge)

Men jeg vet det at jeg kan få det meste av Dimarzio og Seymor Duncan for lite eller ikkeno pristillegg. (Blackouts også)

Jeg skal ha 2x Humbucker konfigurasjon, det er sikkert iallefall. De fleste pickupsa kan splittes, og det er også standard.

Noen som har prøvd noen av disse pickupsa, og kan gi en kjapp beskrivelse på hvordan dere syns de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp beskrivelse av SD Jazz og JB:

Jazz: Bright, ganske smooth pickup. Låt veldig bra på cleans. Låter mer moderne, men har ikke den samme responsen i forhold til noen av vintage pickupene fra SD.

JB: Skarp, aggressiv. Finnes overhode ikke muddy. Høy output som pusher veldig fort. Absolutt brukbart til metall. Låter IMO ikke fullt så bra på cleans.

Byttet forøvrig dette settet i noe mer PAF-aktig. Passer min stil mye bedre. Litt vanskelig å anbefale dette settet jeg ikke var helt fornøyd med dem selv, men ut fra hva du skriver tror jeg absolutt at de kan være no ;)

Endret av Keith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha Seymour Duncan så ville jeg gått for noe annet enn JB til metall. Den låter så boomy og utight. Ta en titt på SH-6 Duncan Distortion!

JB heter forøvrig ikke Jeff Beck, men JB ;)

De ble laget for Jeff Beck, men siden han ikke bruker dem lenger, heter de nå bare JB. Nå står JB for Jazz Blues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ble laget for Jeff Beck

Ja, jo, men:

«Jeff ended up not liking the pup but SD kept the design since he personally liked it so much.» :D

Trådstarter: Du kan jo ta en titt på SH-5 Custom også. Både den og SH-6 vil funke bedre til metall enn JB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Bare Knuckle Painkiller i Bridge iallefall... Prøvde en kompis sin gitar, likte den bra i bridge, men ikke i neck... Er litt usikker på neck enda... Prøvde en petruccigitar i går, med en DiMarzio LiquiFire i neck (standard på dyrutgaven av Petruccigitarene), likte den veldig godt, men hva mener folket om den? :)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok Bare Knuckle Painkiller i Bridge iallefall... Prøvde en kompis sin gitar, likte den bra i bridge, men ikke i neck... Er litt usikker på neck enda... Prøvde en petruccigitar i går, med en DiMarzio LiquiFire i neck (standard på dyrutgaven av Petruccigitarene), likte den veldig godt, men hva mener folket om den? :)

Har en LiquiFire i neck på 7-strengern min og er sinnsykt godt fornøyd med den. Den er ikke så ulik Air Norton egentlig, som jeg synes er en av de bedre neck pickupene.

Ingen av de høres spesielt "vintage" ut da, de gir en veldig "smooth" tone som er perfekt for shredding. Låter fint clean også smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.