Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aktive pickup fra kina


Anbefalte innlegg

Har just fått pickups i posten som jeg kjøpte på ebay, og trenger noen tips/råd ang wiring.

Jeg legger med bilde fra ebay annonsen.

665633.jpeg

Det jeg lurer på er:

Kan jeg bruke emg wiring på disse?

Spørr siden det fulgte med et lite kretskort(kan sees på bildet), noe det ikke pleier å gjøre på emg(?)

Det lå også en link til et wiring diagram i annonsen, men det var til s+s+h og ikke hb

Wiring diagram:

665641.jpeg

Ground på aktive pickup? trodde det var et neinei?

(kan ikke se noe som likner på et kretskort på tegningen)

Har også litt teknisk informasjon om de:

Quantity: 1 Set (Neck PU + Bridge PU)

Color: Black

Output DC Resistance:

- Neck: 10.5 K

- Bridge: 10.5 K

Magnet: Alnico V

Part. No.: HE-A-BK

EDIT: har funnet ut av det nå. har valgt å følge emg Wiring....får se hva som skjer.

Endret av Esp-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker da ganske opplagt? du ser jo på kablene hva som er hva og printet er sikkert merket med noe osv?

Ja virket ganske opplagt for meg også...men har bare bestemt meg for å følge emg wiring

MEN....det står 500k pots på tegninga, burde ikke jeg bruke 25k? :huh:

har hørt at man kan miste noe av outputen om man bruker 500k på aktive pickup(?)

Endret av Esp-en
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok at du har hørt det. Det er helt vanlig på de to typene aktive pickups jeg har vært borti. Her ser det jo ut som det ikke trengs. Kan ikke nok elektro til å si noe om hvorfor eller omvendt.

Noen som kan forklare hvorfor..? Ta volumpot, om dette er 25K eller 500k spiller da ingen rolle for maks output.. Når volum er på maks så er det null ohm (ideelt) mellom signal inn og ut..

Det er nok en meget god grunn til at Kina kit`et har de verdiene de har.. Har du et bedre bilde av det lille printet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunen til at aktive pickups normalt sett brukes med 25k potensiometer er i all hovedsak fordi tradisjonelle potensiometere med 250k/500k har en så høy verdi at de ikke vil regulere utgangsvolumet i kretsen på ønsket måte. Potensiometerne vil ha et veldig lite virkeområde og i praksis nesten fungere som av/på brytere. Det er imidlertid ingen regel at en aktiv pickup vil virke slik med høyverdi potensiometer, det hele avhenger av hvordan pickupsens forsterkerkrets er konstruert.

Å bestemme seg for å følge EMG wiring er da noe merkelig, når man snakker om andre produkter med sin tilhørende kobling? Hvis jeg skulle bestemme meg for å bruke SD wiring for Fender pickups ville jeg fort endt opp med et litt merkelig resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunen til at aktive pickups normalt sett brukes med 25k potensiometer er i all hovedsak fordi tradisjonelle potensiometere med 250k/500k har en så høy verdi at de ikke vil regulere utgangsvolumet i kretsen på ønsket måte. Potensiometerne vil ha et veldig lite virkeområde og i praksis nesten fungere som av/på brytere. Det er imidlertid ingen regel at en aktiv pickup vil virke slik med høyverdi potensiometer, det hele avhenger av hvordan pickupsens forsterkerkrets er konstruert.

Å bestemme seg for å følge EMG wiring er da noe merkelig, når man snakker om andre produkter med sin tilhørende kobling? Hvis jeg skulle bestemme meg for å bruke SD wiring for Fender pickups ville jeg fort endt opp med et litt merkelig resultat..

Godt poeng...men det pleier å gå fint om man vet hva som er jord osv. på pickupen.

Men skal legge ut bilde av printet, så kan dere få si hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he joda, men hvis man vet hva som er hva og/eller fargene stemmer overens, er det jo ikke noe å stille spørsmål ved i utgangspunktet :)

Var bare usikker på kvaliteten egentlig...anatar at dere hadde sett det om det er noe feil :P

de hadde klart å gjenge feil på festet til pickupringen, så måtte gjenge på nytt....det sier noe om kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.