Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lakkere trommer


Biaxident

Anbefalte innlegg

Hvis du skal lakkere selv bør du iallefall lære deg det skikkelig på forhånd! Har sett flere resultater etter folk som trodde de kunne det, og som ødela lakken på trommene!

Men denne slenger jeg meg på jeg også! :D Har noen gammle trommer jeg kunne tenkt meg å lakkere opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du fjerne den gamle lakken, helt og fullstendig. Så må treet pusses ned til den har en smooth overflate. Så må du finne ut hvilken lakk man vanligvis lakkerer trommer med, fordi jeg kan tenke meg at bengallakk og annen type vanlig lakk kan virke hemmende, eller ihvertfall ha innvirkning på trommenes akustiske kvaliteter. Så er det bare å begynne å lakkere,gjerne med kompressor og pistol for best resultat. Først et strøk, puss ned alle ujevnheter, et strøk til, puss ned, og så enda et strøk, puss ned, helt til du har en tett og fin farge som ser lik ut over det hele. Siste strøket må du være jævla forsiktig så lakken ikke renner noe sted, det ser utrolig stygt ut. Så er det tid for klarlakk. Peis på med første strøk, puss ned, nytt strøk, puss ned, helt til du har et tykt, godt og klart lag med klarlakk. Når du har gjort dette med den minste tammen, så tipper jeg du er så jævla lei at du ikke gidder å gjøre det med resten av trommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.