Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson LP Studio - hvorfor ikke


Wotan

Anbefalte innlegg

Den eneste forskjellen på en LP med halsbrudd og en uten halsbrudd er gjensalgsverdien.

Så lenge reparasjonen er bra utført da.

Det er riktig, og det er vel tilfelle med den gitaren du snakker om. Derfor jeg også sier at den med stor sannsynlighet er en bedre gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bør vel også få med at lakken på den er noe annerledes enn på andre LP-modeller - gummiaktig og sær, mange som ikke klarer å bli komfortable med det.

Flasser av for et godt ord gjør den også!

Nå tenker du vel på faded modellen? Std Studio har da vitterlig nøyaktig samme lakk som LP Standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker her. Kjøp i butikk og man får vel 5 års reklamasjon. 4Sound har noe kampanje greier hvor man får de til 7695.- eller noe + case/bag. Da har jeg egentlig strekt budsjettet litt.

Tror kanskje det er litt greit med tjukk hals, er 190 høy med hender proposjonalt til det. Litt små vrient med enkelte akkorder på de gitarene jeg har med unntak av den klassiske.

Har uansett forhørt meg om den som ligger på bruktmarkede her, så får vi se.

Kikket såvidt på en Greco som lå på finn også

Takk for tilbakemeldingene. Gi gjerne flere om dere har.

Endret av Wotan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det blir så mye enklere med de akkordene på en gibbo - det er jo tykkelsen på halsen vi snakker om og ikke bredden på gripebrettet. Men uansett, du er med andre ord ikke så redd for en tykk hals da i alle fall :)

Greco er kjempegitarer og de dyreste modellene er vel det beste som er produsert i Japan noensinne. Bare pass på at de ikke har så alt for slitte bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei?

Det er iallfall nitro på begge. Studio har forresten gått opp i pris og fått ny bridge-pickup (490T istf 498T). I tillegg har det kommet en variant som heter Studio 60's, med "gammeldags" 9-hulls weight relief (ikke chambering) og Burstbucker Pro i bridge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Gibson Les Paul Studio Faded i Cherry-finish som jeg vurderer å selge. Send meg en PM om du er interessert så kan jeg sikkert gi deg en god pris på den ;)

Sier'n nå.... :huh:

Ble en faded brown fra butikken gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei?

..altså - hvorfor skulle det være noen forskjell på lakkblandingen e.l. på to gitarer med blank nitro? Er Studio modellene lakkert med en ikke herdenede lakk eller noe slikt på pur faen eller noe?..

Altså hvis dere mener det er en forskjell så fortell meg hva den er. Faded er selvsagt annerledes, men ikke vanlig Studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier'n nå.... :huh:

Ble en faded brown fra butikken gitt.

Grattis... er ikke så sikker på at det var et dumt valg gitt...

Jeg ville nok heller ha gått for faded enn studio selv. I tillegg så ser svært mange faded rawk ut B)

Studio har mange svært vakre gitarer, men der føler jeg at Gibson logo'en på headstock'en drar prisen godt opp.

Jeg vil ikke kalle studio en dårlig gitar... for det er det ikke, men rent kvalitetsmessig så konkurrerer den med gitarer som koster noen høvdinger mindre.

Som Audun påpeker, så er dette nok en ytring fra en som ikke eier (eller har eid) en studio, men jeg gikk lenge å siklet på studio når jeg hadde dårligere råd, men alle jeg prøvde ga meg en følelse av at det var en "plast Gibson", så jeg endte opp med å vente til jeg fikk råd til en ordentlig.

Men nå går det jo ann å få tak i en Studio til lavere pris enn når jeg gikk å drømte om en Gibson for første gang. De lå typisk på 12-13.000,- hvilket jeg mener de ikke er verd (sikkert noen special editions og annet tilgjengelig som er unntak, men disse vet jeg ikke noe om).

Elektronikken og hardwaren generelt skal jo være det samme som standard Gibson (lakken også, så jeg tror Greener har rett). I utgangspunktet så skal forskjellen være mindre kosmetisk "blingbling" slik at de kunne være rimelige studio instrument, men jeg mistenker Gibson for å ta for lett på kvalitetskontrollene på disse... På standardene også forresten, for det kan være litt ymse kvalitet på de også.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier'n nå.... :huh:

Ble en faded brown fra butikken gitt.

Hehe. beklager at det kom litt sent, men har vært uten nett noen dager.

Gratulerer med kjøpet uansett! Studio Faded er imo meget gode gitarer i forhold til pris, og ligger en lang klasse over selv de dyrere Epi-modellene synes jeg. Er med tungt hjerte min går for salg, men da jeg har en LP Special så blir ikke denne brukt, og jeg trenger pengene.

Og...Faded Brown er jo også enda grommere finish enn Faded Cherry ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.