Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal gitarer


MetallicA123

Anbefalte innlegg

Har litt erfaring med Ibanez RG2610E. Disse har originalt Seymour Duncan TB-10 som er en skikkelig metal pickup. (Ble litt for heftig for meg)

Bør være verdt en tanke dersom du liker RG gitarer.

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en LTD EX-400, både lyd og utseende oser av metall! Veldig fornøyd!

Men vær obs på at den er veldig tung i halsen, for min del er det et absolutt must med en reim med god friksjon (semsket skinn på innsiden).

Og lydmessig er den perfekt til ren metall, men synes den låter litt for "hardt" til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man gjøre som jeg gjorde med min EX, flyttet strap-knob'en fra siden av gitaren til baksiden, slik som den er på gibson o.l. Gir en MYE bedre kontroll over gitaren, og gjør den mer behagelig å stå og spille med... men det ser ikke dirkete pent ut hvis man ikke fyller igjen det gamle hullet på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kan man gjøre som jeg gjorde med min EX, flyttet strap-knob'en fra siden av gitaren til baksiden, slik som den er på gibson o.l. Gir en MYE bedre kontroll over gitaren, og gjør den mer behagelig å stå og spille med... men det ser ikke dirkete pent ut hvis man ikke fyller igjen det gamle hullet på en ordentlig måte.

Har vurdert dette jeg også, ønsker å ha reimfestet så langt frem som mulig, men er litt redd for å skru inn i trussroden, aner ikke hvor denne slutter... noen tips om hvor skruen trygt kan festes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert dette jeg også, ønsker å ha reimfestet så langt frem som mulig, men er litt redd for å skru inn i trussroden, aner ikke hvor denne slutter... noen tips om hvor skruen trygt kan festes?

img0017cpj.jpg

Der satt jeg min, det funker, men ville nok satt knotten litt lenger bak. Har man en brei reim kommer denne i veien for handa ved solospill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk f.eks. Edwards Explorer. Disse har den orginale Exlorer-formen (som jeg synest er langt penere enn EX-gitarene til ESP).

Hvor ligger de prismessig? Sitte på mobilt bredbånd her og å sjekke gitarsider tar som regel støggelang tid.

Har de hvite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt bak trussroden går avhenger jo veldig av hvordan den er montert. Skal den justeres oppe ved stemmeskruene, er det jo håp, hvis ikke er en slik montering som vist på bildet i forrige post en elendig idé, for å si det mildt.

Det går ikke an å snakke om en "standard" for hvor langt ned på halsen en trussrod går, men det er ikke uvanlig at den ender opp midt mellom de fire skruene som fester halsen til gitaren på gitarer med påskrudd hals. Derfor er det å montere et reimfeste på halsen en risikosport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

img0017cpj.jpg

Der satt jeg min, det funker, men ville nok satt knotten litt lenger bak. Har man en brei reim kommer denne i veien for handa ved solospill.

Hvor langt bak trussroden går avhenger jo veldig av hvordan den er montert. Skal den justeres oppe ved stemmeskruene, er det jo håp, hvis ikke er en slik montering som vist på bildet her en elendig idé, for å si det mildt.

Det går ikke an å snakke om en "standard" for hvor langt ned på halsen en trussrod går, men det er ikke uvanlig at den ender opp midt mellom de fire skruene som fester halsen til gitaren på gitarer med påskrudd hals. Derfor er det å montere et reimfeste på halsen en risikosport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.