Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken mini-amp til alt annet enn metal?


Konnis

Anbefalte innlegg

Tror jeg skal handle inn en liten amp som kan brukes til alt det 6505 ikke kan brukes til en gang (ergo alt unntatt metal og hard rock :P). Ser etter en god cleantone, god svakvreng/rockevreng, pedalvennlig, god effektsløyfe, trenger ikke være mange watt (5-30), rør, låte godt med både buckers og singlecoils, helst portebal, og det er ingen ulempe at den låter greit til tyngre saker med en OD i front heller. Topp eller combo spiller liten rolle men topp er å foretrekke.

Budsjett: Helst under 4000kr (kjøper fra utlandet/eBay)

Lydønsker: Bør være mulig å produsere en varm cleantone (ser for meg at Hot Rod-serien til Fender er skarp og tynn), varm vreng osv.

Har sett på/vurderer/forslag dere kan kommentere:

Egnater Tweaker (ledende kandidat)

Jet City JCA20H (ser spennende ut)

Fender Champ (dersom noen europeere selger en på eBay)

Orange Tiny Terror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge på prisen er uaktuelt. Blackstar er heller ikke så interessant, denne er vel laget mest for metal og hard rock (det jeg ikke trenger).

Da står jeg igjen med Tweaker og Jet City. Jet City er kanskje mest rock og br00talz den og?

Edit: bomma der, ser at JC ikke har sløyfe. Får tenke mer på Tweaker da :P

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en sånn liten tanke som du kan ta til etteretning eller ignorere akkurat som du føler for...

Det å sette som ett krav at en forsterker skal ha effektsløyfe kan være det som hindrer deg i å få tak i forsterkeren du blir mest fornøyd med.

Det kommer litt an på hvilke pedaler du har tenkt å benytte sammen med denne forsterkeren.

Svært mange pedaler trives svært godt foran ampen... og det gjelder pedaler av alle typer...akkurat som mange pedaler rett og slett ikke klarer å levere varene i sløyfa.

Dette varierer fra forsterker til forsterker... Den knallkjekke pedalen du har sverget til de siste fem årene kan plutselig høres ut som du kjøpte den på Nille på din nye amp... uansett om du setter den i sløyfe eller ei. Det var en fire-fem pedaler som ble eksludert fra videre engasjement hos meg etter at jeg kjøpte meg min siste amp i allefall. De drepte hele rørvarmen...også i bypass mode.

det er mulig dette har du tenkt igjennom og har en plan med det hele... men jeg vet i allefall med megselv at det er meg likegyldig om en forsterker har effektsløyfe eller ei.

Men det er greit at en forsterker passer sammen med de pedaler jeg har tenkt å bruke til den... slik at jeg slipper å investere i enda flere pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å sette som ett krav at en forsterker skal ha effektsløyfe kan være det som hindrer deg i å få tak i forsterkeren du blir mest fornøyd med.

Faktum er at mange av dem som designer amper og som er regnet for å ha gode ører for gromlyd unngår effektloop av den grunn at loopen for at den skal virke etter hensikten må ha implementere flere komponenter som i mange tilfeller gjør ampen mindre responssive - mer steril og livløs.

...men nå er heldigvis ikke alle forsterkere laget så bra at vi dødelige hører forskjell på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.