Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basslyden til bassisten i Death?


Faktor

Anbefalte innlegg

Noen som vet litt om hvordan jeg kan få en liknende lyd? Umulig å søke på nettet, får bare Deathmetal generelt og masse ting som ikke er det jeg søker på...

Tenker spesielt på Jonki som jeg mener har prøvd å spille et par av Death sine sanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Faktor_85

Death har jo hatt mange forskjellige bassister, men hvis du hører på Death - Individual Thought Patterns albumet, så er det Steve DiGiorgio som spiller på bass, sinnsykt god bassist. Hvis du vil ha den samme lyd som han, så brukte han en fretless Fender-kopi med ibenholt gripebrett med jazz-bass hals i lønn, mulig at kroppen er i ask,passive P/J Bartolini pickups

og Badass 2 strengestol. og for all del ikke glem fingerene ;) Tror han brukte ampeg forsterkere også.

her et bilde av den

blackfender.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah digg, visste det var et übercoolt setup! Joa jeg spiller med fingrene :) er det som gjelder vettu.

Takk for info! Ahh hadde vært fett med fretless ja. Så på en i butikken for ikke så lenge siden. Rød, merke W, kostet en 5-6000. Hvilken type bass er nå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah digg, visste det var et übercoolt setup! Joa jeg spiller med fingrene :) er det som gjelder vettu.

Takk for info! Ahh hadde vært fett med fretless ja. Så på en i butikken for ikke så lenge siden. Rød, merke W, kostet en 5-6000. Hvilken type bass er nå det?

Var nok en Warwick Rockbass.

Fine de, men finn heller en brukt orntli warwick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var brukt! det var det som var litt merkelig. Såpass dyr selv om den var brukt... Tror ikke det var en Rockbass, det var en single soapbar med halsen. og en ved salen. ikke doble... men må se på den mere tror jeg.. Men veldig fin bassgitar, litt faded burgunder på en måte.

Og fretless er uansett mer sexy. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okey her har vi masse å ta tak i.

1. Jeg har ikke bassamp hjemme, bare en lusen Roland Cube 30

2. Hvilken funksjon har en enhancer, en limiter? hva gjør de med lyden?

3. Hva er aguiliar preamp?

en limiter gjør lyden din rundere på en måte hvis du sjønner hva jeg mener..Aguiliar preampen er det samme som preampen du kanskje har i din bass.... Geir Falck en av norges beste gitar reparatører prøvde å skifte preampen i en Musicman Stingray 5 som har en veldig bra preamp..Men det ble ikke det samme med en aguiliar preamp nei..Det ble vist mye bedre.. Men prøvd deg fram på cuben om du kan finne noen bra lyd ut av det...Kan du ikke legge ut ett klipp av basslyden i sangen du leter etter så blir det mye lettere å finne ut hva du mangler...Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.