Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny distortion-pedal


Alfi27

Anbefalte innlegg

hei

som noen kanskje har fått med seg, så skal jeg skaffe meg en distortion-pedal. jeg digger hi-gain, og noe lignende Zakk Wylde sin gitarlyd som han har på Stillborn, men kanskje med hakket mindre gain.

budsjettet er på 2100, men jeg er fornøyd om jeg slipper å bruke alt på dist. pedal, så får jeg en wah og.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei

som noen kanskje har fått med seg, så skal jeg skaffe meg en distortion-pedal. jeg digger hi-gain, og Slash sin gitarlyd.

budsjettet er på 2000, men jeg er fornøyd om jeg slipper å bruke alt på dist. pedal, så får jeg en wah og.

jeg spiller musikk a la Green Day og Guns N' Roses og alt som ligner, som AC/DC og Nirvana.

Marshall Guvnor 2 plus og Vox Wah V847!!

Ikke la deg lure av prisen på guvnoren, den er helt maskin på lyd. Voxen er mye bedre og billigere enn crybaby wahene.

Kjøp begge på sound1.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

som noen kanskje har fått med seg, så skal jeg skaffe meg en distortion-pedal. jeg digger hi-gain, og Slash sin gitarlyd.

budsjettet er på 2000, men jeg er fornøyd om jeg slipper å bruke alt på dist. pedal, så får jeg en wah og.

jeg spiller musikk a la Green Day og Guns N' Roses og alt som ligner, som AC/DC og Nirvana.

Jeg selger jo en Himmelstrutz Fetto DeLuxe. Det burde kanskje være midt i blinken for deg. Den har til og med to kanaler med gain og mer gain. Evt. en av de andre OD-pedalene. Sjekk salgstråden min.

http://forum.gitarno...rush-30-r-1000/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens selvmotsigelse.

Siden du har så vid musikksmak, burde du nesten sjekke en overdrive-/distortion-pedal med muligheter for flere typer vreng.

Grenser til det ja. Slash har jo en rimelig typisk transparent "Les Paul- Marshall-drive" Ikke mye hi-gain der i gården, men det er så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg har sett på Boss MT-2 Keeley mod og Tonebone Hot British. Og jeg har så vidt kommet på at Blackstar DistX kan passe meg... Men den er vel litt mer metal?

Til den musikksjangeren du sier du spiller, vil jeg i hvert fall si at Boss MT og Blackstar ikke nødvendigvis er de rette pedalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Jeg hadde en MT som jeg var så vannvittig "smart" og selge, og den hadde den beste lyden jeg har hørt... Men jeg vil prøve noe nytt, så om jeg kjøper MT så kjøper jeg den ikke i stock!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke? Jeg hadde en MT som jeg var så vannvittig "smart" og selge, og den hadde den beste lyden jeg har hørt... Men jeg vil prøve noe nytt, så om jeg kjøper MT så kjøper jeg den ikke i stock!

Det er jo selvfølgelig din sak. Jeg forbinder IKKE hverken Guns'n, Nirvana eller AC/DC- lyd med en Boss MT. Modda eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: Det er er en ganske stor kontradiksjon mellom den lyden du er ute etter og type musikk du sier du spiller. Det er vel der mye av grobunnen for misforståelser ligger. Du vil ha en hi-gain pedal, men de banda du lister opp bruker ikke mye hi-gain, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.