Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Iron Maiden - The Final Frontier


Hallstein

Anbefalte innlegg

Jeg synes stemmen til Bruce har blitt litt feil på de siste albummene. Er ett eller annet med at den blir litt for steril for meg og for langt fremme i lydbildet eller noe sånt.

Edit: Synes Bruce synger for lite som MAiden Bruce og for mye som Bruce Dickinson som han synger på soloalbummene sine.

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm...

Må tenke litt mer på dette, er ikke helt hyper på vokalen til Bruce, og coveret er noe merkverdig..

Og jeg hisser meg like mye opp hvergang:

X Factor er et fantastisk album, slutt å late som dere er så jævlig tøff og følger det alle andre sier!

Hva gjelder albumcoveret, sliter jeg litt med å svelge den nye Eddie'en. Singlecoveret derimot er dødsfett syns jeg. Og soloen til Adrian er dødsfet :D

+1

X Factor er sinnsykt bra. Jeg liker for så vidt Virtual XI godt også. Blaze er dødsfet, og Maiden med Blaze var helt sinnsykt live!

Edit: Synes Bruce synger for lite som MAiden Bruce og for mye som Bruce Dickinson som han synger på soloalbummene sine.

Skjønner hva du mener, men jeg syns det viser en utvikling hos Bruce fremfor noe annet. Når det nå er gått 28 år siden han gjorde det berømte skriket i Beast, er det vel naturlig at stemmen har forandret seg noe - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tracklist til final frontier.

"The Final Frontier" track listing (total running time 76:35):

01. Satellite 15....The Final Frontier (8:40)

02. El Dorado (6:49)

03. Mother Of Mercy (5:20)

04. Coming Home (5:52)

05. The Alchemist (4:29)

06. Isle Of Avalon (9:06)

07. Starblind (7:48)

08. The Talisman (9:03)

09. The Man Who Would Be King (8:28)

10. When The Wild Wind Blows (10:59)

www.ultimate-guitar.com

Hva angår låten, så var den veldig uvant. Trenger flere gjennomlyttinger. Men det blir ikke før plata kommer fordi jeg liker å høre helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men jeg syns det viser en utvikling hos Bruce fremfor noe annet. Når det nå er gått 28 år siden han gjorde det berømte skriket i Beast, er det vel naturlig at stemmen har forandret seg noe - eller?

Jeg synes ikke det er en positiv utvikling. Stemmen har blitt mer steril. For ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den nye sangen virkelig er en naturlig progresjon siden forrige album (A Matter Of Life And Death), som jo tross alt var en stor suksess blant fans! Når "The Reincarnation Of Benjamin Breeg" kom ut, whina alle sammen om at sangen var for treg ! Men resten av albumet hadde jo ingenting med den sangen og gjøre, for å si det sånn.

Jeg tror maiden kommer til å levere, enda en gang, en skikkelig bra plate, som de fleste fans kommer til å elske !

Dere som er på utkikk etter en "Episk" sang, så foreslår jeg dere venter til dere får hørt den siste sangen på plata, "Where the wild wind blows" som er en sang på over 10 minutter, så der forventer jeg noe helt utenom det vanlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kanskje det var litt småkjedelig, men den trenger kanskje et par gjennomhøringer til. Gleder meg til å høre resten av albumet, hvertfall!

Synes det er litt merkelig med alle som liker de to albumene med Blaze. Selv kan jeg ikke fordra dem, han sang jo surt og jævlig som faen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker enkelte sanger i Blaze-perioden.

Sign of the cross

The angel and the gambler

Futureal

Dont look to the eyes of a stranger

Hmm, ser det er mye av Virtual XI her. Er faktisk en god plate.

Men har større problemer med X factor-plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg hört "El Dorado" (for en teit tittel) på Pyro sist tirsdag. Kan ikke akkurat si jeg ble imponert, dette var skuffende. Syns ikke denne låta er egnet som singel i det hele tatt - om de ikke har noe bedre å komme opp med enn dette, har jeg bange anelser angående Final Frontier. Förste singelen til a.m.o.l.a.d., "Reincarnation of Benjamin Breeg" hadde et fett og tungt midttemporiff og en melodi som satte seg med en gang, men jeg har igrunn ikke mye positivt å si om nyeste singelen deres. Vokalen til Bruce begynner å dra på åra den også, så jeg tipper sluttfasen er igang for Maiden.

Endret av Sortulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg hört "El Dorado" (for en teit tittel) på Pyro sist tirsdag. Kan ikke akkurat si jeg ble imponert, dette var skuffende. Syns ikke denne låta er egnet som singel i det hele tatt - om de ikke har noe bedre å komme opp med enn dette, har jeg bange anelser angående Final Frontier. Förste singelen til a.m.o.l.a.d., "Reincarnation of Benjamin Breeg" hadde et fett og tungt midttemporiff og en melodi som satte seg med en gang, men jeg har igrunn ikke mye positivt å si om nyeste singelen deres. Vokalen til Bruce begynner å dra på åra den også, så jeg tipper sluttfasen er igang for Maiden.

Kunne ikke sagt det stort bedre selv.

Jeg er stor Maiden-fan, men må innrömme at jeg ble rimelig skuffet over El Dorado..

Om dette er beste låta på den kommende plata, så er det best de slutter av mens de ennå har ären i behold :/

Det er en smule trist at ingen band kan holde seg på toppnivå gjennom hele karrieren - alle synker jo ned og blir dårligere og dårligere kvalitet til de gir opp - selv Iron Maiden!

Maiden-omslagene blir jo også bare kjedeligere og kjedeligere.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.