Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blink 182


complex

Anbefalte innlegg

det eneste jeg syns er på trynet i grusen med disse punkbandene er at de kun har en pickup og volumknott på gitaren, og det er alt (også strenger osv da..) de burde da kunne ha minst to pickuper og en tonekontroll selv om de spiller punk?
okay.. WHO THE FUCK CARES?

Tydeligvis ikke metalheads hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har jeg sagt det? Jeg mener defintivt ikke at Blink 182 er enere innenfor punken, men jeg synes at Blink er et band som fortjener respekt innenfor Punk sjangeren!  

Jeg tror i tillegg at du har missforstått litt om hva punken dreier seg om, det skal vel ikke settes rammer rundt om hva punk skal være eller ikke være, det er vel ikke om å gjøre og ikke være kommers! (ozzy har jo solgt sjela si til MTV, han er fortsatt en gud innenfor Metallen!)

Det var ikke før Blink's tredje album at de ble populære(og i dine øyne kommers)

Har du studert Blink sine sanger, har ikke funnet en som er glad! Tekstene handler stort sett om alt som er dritt, de har kanskje lagt lista litt lavere med tanke på budskap, handler ikke om politiske ting!

Og Godsmack, hva tenker du med egentlig!

Selfølgelig skal man sette visse rammer innenfor musikksjangrer. Ellers blir det jo feil å dele inn musikk i visse sjangrer også. For min del så ble punk kjørt nedi grøfta på 80 - tallet. Partypunken kan de bare spare seg for.

Ozzy har, ja, solgt sjela si til MTV. Jeg synes at han solgte sjela si Mer da dopavhengigheten tok for mye kontroll rundt Technical Ecstacy albumet til Sabbath.

Tekstene til Blink, ikke glad? :lol: Har du ikke lest tekstene til Take Off Your Pants And Jackets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig skal man sette visse rammer innenfor musikksjangrer. Ellers blir det jo feil å dele inn musikk i visse sjangrer også. For min del så ble punk kjørt nedi grøfta på 80 - tallet. Partypunken kan de bare spare seg for.

Ozzy har, ja, solgt sjela si til MTV. Jeg synes at han solgte sjela si Mer da dopavhengigheten tok for mye kontroll rundt Technical Ecstacy albumet til Sabbath.

Tekstene til Blink, ikke glad?  :lol: Har du ikke lest tekstene til Take Off Your Pants And Jackets?

Jasså, du har studert tekstene, tror du er litt skap fan jeg, he,he!

Stay together for the kids, er vel ingen glad sang...selv om det er ingen som dør akkurat.. tror 70% av tekstene til Blink handler om fortapt kjærlightet, eller hvor dust de er...ting man tenker når man er rundt 16år..da jeg hørte mye på bandet, altså fem år siden!

Blink er vel igrunn glad punk, litt pop punk og 80% av tekstene humoristiske...setter overhodet ikke Blink i samme bås som Clash, eller Sex Pistols! Den opprinnelige punken var vel litt mer rebelsk!

Synes noen ganger det kan være litt digg og høre på litt "lettere" musikk og da hender jeg setter på Blink, men det blir sjeldnere og sjeldnere... må si jeg foretrekker band som QOTSA, Foo Fighters og Metallica!

Og til dere som digger Travis(tromissen), men hater resten av bandet..Travis var en stor fan av Blink og var med i et oppvarmingsband!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

college poppunk konseptet er vel noe av det mest latterlige jeg kommer over av musikk. men gutta drar sikkert damer ,som får stjerner i øya bare de har de rette frisyrene og glatteste produksjonene.

Vi liker ikke musikken og de ler hele veien til banken, slik er det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Når skal folk lære at Blink 192/Offspring/Green Day og resten av disse nye banda ikke er punk?? Fordi låtene går fort betyr for f*** ikke at det er punk vel? Den skikkelige punk'en var på 70-tallet (med unntak som blant annet Poison Idea) med band som Stooges, Ramones, Dead Boys, Dictators, Black Flag, Radio Birdman, Clash (ikke spes fan av dem men) og Pistols, ikke dissa nye banda som spiller powerpop (punk-pop som jeg ser det har blitt kalt her). Man kan umulig slenge feks. Iggy Pop/Sid Vicious i samme kategori som vokalistene i dissa nye banda! Iggy skar seg på magen med kniv, skreik for alt lunga kunne tåle, gikk på henda til publikum, dreit bak ampene, yppa på seg en bikergjeng som han fikk grisejuling av aleine og ga MINST 110% hver konsert. Og i tillegg sang han fett i motsetning til de nye banda. Punk som musikk finnes fortsatt og det kommer nye band, men faen heller, folk i dag uttaler seg uten å vite en dritt om hvor punken stammer fra og hva som faktisk ER PUNK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man IKKE kalle dem for punk? Hva med at genren har utviklet seg _litt_ siden 70tallet? Virker som dere "high school punk"-haterne vil ta fra banda "æren" sin ved å ikke kalle det punk. La dem nå bare drive med musikken sin og respekter dem for det. Samme som i en metal-diskusjon i en annen tråd, alle black metal band kan da ikke drive å spille akkurat som Mayhem. På samme måte kan da ikke alle band spille på samme måte som Sex Pistols, ramones eller Clash. Og ja, litt morsomt at dere nevner Ramones, har dere HØRT på de siste greiene bandet laget? Merry Christmas, I wanna live, Poison Heart... Er sannelig ikke mye likt det dere klassifiserer som punk.

At noe er komæsjt betyr ikke automatisk at det er dåli. Disse folka som driver med musikk og tjener mye penger på det er jo der de er av en grun! De er dyktige i det dem gjør, og jeg tviler på at en eneste av dem hadde drevet med det hvis dem hata musikk. Målet for mange musikere er å spille musikken sin for så mange mennesker som muli. Tror ikke det er mange som bare vil sitte på rommet sitt og holde det for seg selv. De musikerne er det iallefall en grunn til at vi ikke har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.