Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mikrofon til dagliglivet


Anbefalte innlegg

Det du trenger er en rimelig elektrokardoidmikrofon, vil tippe nyrekarakteristikk passer bra.

Se om du finner en som ikke har "normal" fantommating hvis du ikke har opptaksutstyr med fantommating. Det finnes elektrokardoider med mulighet for batteridrift.

Skal du ta opp fugler, er det knall hvis du klarer å skaffe deg en avdanket parabol i ikke så stor størrelse, og så monterer du mikrofonen i "sweetspot" i denne. Da får du fugleopptak av klasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger er en rimelig elektrokardoidmikrofon, vil tippe nyrekarakteristikk passer bra.

Se om du finner en som ikke har "normal" fantommating hvis du ikke har opptaksutstyr med fantommating. Det finnes elektrokardoider med mulighet for batteridrift.

Husk at du prater med meg.. Jeg har ikke peiling på sånne ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Egentlig er det rukula linker til ganske så optimalt. Jeg tenkte faktisk ikke på å ta opp til noe, som en pc ellerno (er litt korttenkt).

Til GNR: Har et lite konsept jeg vil gjennomføre, som krever visse lyder :D

Har testa zoomen en gang, og lyden er helt fantastisk.. Ganske grei bateri kapasitet på den også.. De to Kondensatorene er perfekte til å ta opp diverse lyder, eller bruke som en overhead mic til f.eks perc instrumenter.

Hadde den forige generasjonen av den boksen, og vis man satt ute med headset i den, var det som å øke hørselen trippelt så mye. Lyden er ganske krystallklar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en H2. Aldeles utmerket, og savner ikke redigeringsmulighetene man har på H4. Redigere gjør man på PC likevel.

Litt lysten på de bedre inngangene på H4, men skal jeg gjøre veldig bedre opptak, tror jeg egentlig at jeg heller bør øve mer for å få det kurant. :)

Lurt å styre unna H4 uansett synes jeg.. Kontrollene og menyene er veldig klumsete, og det er vanskelig å trykke på "velg" knappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.