Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

helt rå gitarist


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hører på Little Wing-versjonen hans nå. Jeg må si at jeg ikke er spesielt imponert over noe han gjør der. Han er ihvertfall ikke i nærheten av SRV, noe jeg innbiller meg at han prøver å være. Etterhvert ut i sangen tar han jo helt av og spiller bare tull og tøys, rettogslett. Det er for mange sånne folk der ute, etter min mening. Man roper mye, man har ingenting å si. Vel, jeg skal gi noen av de andre sangene hans en sjanse, kanskje han bare hadde en dårlig dag...

Blues From Garza: Inntrykket her vel helt greit. En og annen herlig bendedetalj, og mye bedre lyd enn på Little Wing.

Funk Fuse: Mannen kan spille gitar, det er klart. Her gjør han det bra også!

Joe Pass Blues: Hvorfor spiller ikke denne fyren BARE akustisk? Mye bedre enn alt det andre så langt. For meg høres det ut som om han har noen merkelige stopp og rare vendinger her og der, menneh...han er vel et jazzgeni hva? En matematiker?

Nåja. Det er fortsatt mer til å spille gitar enn å få fingrene til å bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel et jazzgeni hva? En matematiker?

Nåja. Det er fortsatt mer til å spille gitar enn å få fingrene til å bevege seg.

Helt riktig....

Personlig synes jeg han spiller beintøft. Kombinerer bra teknikk med kul spilling. Men det blir jo smak og behag.

Men Jazzgeni, og matematiker? Den tok jeg ikke....(rent bortsett fra at en bra jazzmusiker kan masse teori)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så greit å ta alt vet du' date=' Peri. Spesielt ikke når noen bruker uttrykk på ting de ikke har fått med seg hva egentlig betyr. Da blir det gjerne litt rotete. Les min signatur så ser du hvor matte greia kommer fra. ;)

Fyren er jo knall, nok sagt.[/quote']

Hehe, ja ikke sant, her er vi igang igjen. Jeg bare smiler og ler. Jeg vedder søtten milloner norske forbanna kroner på at jeg ser mye bedre ut enn deg når jeg spiller en tusendel så bra som det du gjør. For jeg betviler ikke et øyeblikk at du eller de fleste andre her på forumet er en bedre gitarist og musiker enn meg. Dere vet jo hva uttrykk som frasering og motivvuttrykk(eh?) betyr, og da sier det seg selv at en sølete fattig rocker som meg ikke har noe i dette celebre selskapet og gjøre.

Men jeg liker meg selv godt likevel.

Og jeg kommer til å krangle med deg om musikk og matematikk så lenge jeg lever.Minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe opplegg til krangel fra min side. Og du skal få oppleve musikk på dine premisser så lenge du lever. Men å avfeie idéer om hvordan ting relateres opp mot hverandre uten å tydelig vise at du har forstått hva det prates om (eller at ingen har forklart det på en dugelig måte) er bare dumt. Da er det bedre å "lat att augo, trekk skuldrane godt opp mot øyra, og flaks med fingrane" (- fritt etter Popov) for deretter å leve videre i sin egen Verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.