Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa Mark IV vs. Lonestar Special


doph

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha meg ny amp, og det står mellom en mark IV (4) og en Lonestar Special.

Er klar over at det er to forskjellige amper, da lonestaren er mer vintage voicet, det er iallefall noe jeg innbiller meg...

Men sånn alt i alt, noen som har litt mer peiling....

Jeg heller litt mot lonestaren, men kanskje om Mark´n er så "myyye" mer allsidig, og låter 3 ganger så bra....?

På forhånd takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der! For to år siden hadde jeg nøyaktig den samme utfordringen.. enten Mark IV eller Lonestar Special. Begge to er gode forsterkere, det må først sies.

Jeg gikk for Mark IV, fordi det var den ampen jeg hadde hørt mest av før, og jeg følte jeg hadde flere muligheter med den. Jeg er kjempefornøyd med forsterkeren, og den låter knall!

På den annen side vurderer jeg stadig å selge Marken min, fordi jeg er ute etter noe litt mer vintage. Jeg har nok forandret litt stil siden jeg kjøpte den. Uansett, gøy forsterker, 3 kanaler, alle av dem låter veldig fint. Jeg har fått vanvittig mye ut av lead-kanalen. Cleankanalen låter litt moderne etter min smak, men jeg tenker på å sette inn noen andre rør for å få den litt mer vintage i lyden.

Vil du ha super vreng, fin crunch og litt moderne cleanlyd, gå for Mark. Den låter dritbra. Vil du ha en forsterker som låter litt mer Texas (hør på Andy Timmons, han har en flott lyd), er det bare å kjøre på med Lonestar.

Hadde jeg valgt igjen i dag, hadde jeg kanskje gått for Lonestar.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Ja, jeg er jo stor Timmons fan, men han bruker vel Stiletto og vanlig Lonestar?

Men uansett, ser ut som det blir en Lonestar Special, da jeg har en triaxis/2:90, og en F-50 combo... så jeg har liksom High-Gain amper så det holder.

Du har jo en steinbra amp i Mark IV da, klarer du ikke å få "texas" vintage lyden i den? Skal vel klare å skru seg til det meste? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-)

Ja, jeg er jo stor Timmons fan, men han bruker vel Stiletto og vanlig Lonestar?

Men uansett, ser ut som det blir en Lonestar Special, da jeg har en triaxis/2:90, og en F-50 combo... så jeg har liksom High-Gain amper så det holder.

Du har jo en steinbra amp i Mark IV da, klarer du ikke å få "texas" vintage lyden i den? Skal vel klare å skru seg til det meste? :-)

Fett, da er du jo ripped når det gjelder forsterkere! Det stemmer angående Timmons. Jeg vil påstå at Lone Star Special og Lone Star ikke låter fullstendig ulikt da. ;)

Mark IV er kjempefin, og jeg blir stadig nyforelsket i den. Skal prøve med noen andre rør, kanskje 5881, og se om jeg får litt mer den lyden jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.