Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knewt


Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg kunne gi en presentasjon av meg selv. Jeg er en bassist som for tiden bor i Grimstad, men er fra Arendal opprinnelig. Jeg har vel spilt/hatt bass et par år, men kun spilt aktivt i et halvt år. Nå har jeg også blitt med et i band i Arendal, Demon Eye, så det er jo veldig gøy. Skal oppdatere med MySpace eller Youtube-link så fort vi får opp noe. Vi har et par sanger klare allerede.

Jeg har to basser, en billig Morgan og en Ibanez EDB555. Jeg har også to forsterkere, en billig Morgan og Ashdown ABM-410T + Bugera BVP5500 (halvrørsforsterker).

Bare å komme med spørsmål.

MYSPACE

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg spiller mye forskjellig. I bandet spiller jeg metal, de andre i bandet liker å kalle det nu-metal, men jeg vet ikke helt. Ellers spiller jeg mest det jeg hører på, thrashmetal. Det har blitt mye Metallica. Ellers er jeg fascinert av Justin Chancellor og Tool. Spiller litt derfra også. Ellers prøver jeg bare å finne på noen gøye riff til bandet. Jeg prøver også å lære meg slapping, og har forsåvidt kommet ganske langt på kort tid.

Her er MySpace til bandet jeg spiller i, men vi har dessverre ikke lasta opp noen opptak enda. Demon Eye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Haha, gode gamle dager dette. Metalbandet er oppløst. Det siste halvåret har jeg spilt i et coverband som heter Tugboat Patrol. Vi har spilt på studentfester for studentsamskipnaden i Grimstad ved et par anledninger. Siste gang var 16. mai, og fytti det var stemning. Vi spiller allsanger og festsanger og lager generelt god stemning. Det er alltid moro å spille for et fullt publikum og være god-brisen på scenen selv.

Mener selv at jeg har utviklet meg som musiker gjennom dette prosjektet. Har fått mer ut av det i forhold til gamlebandet. Mye mer gang i dette bandet. Tørr å gjøre mere ut av meg på scenen, og har det generelt gøyere på bandøving og med folka i bandet. Dessverre flyter jeg av gårde til høsten, så nå er det slutt for min del. Men så skal jeg på FHS og digge musikk 20 timer i uka til høsten, så det blir nok bra. Buskerud FHS it is.

Ellers har jeg oppdatert utstyret litt siden sist. Har en Fender P-bass (made in Japan) som hovedbass, og prøver å bytte ut Ibanez-bassen. Har også ny, bedre og enklere forsterker. Den forrige riggen veide vel en 60-70 kilo, mens den jeg har nå veier halvparten, men sparker enda mer fra seg.

Ellers er jeg nå så godt som ferdig med videregående, bare 4 eksamner igjen...

Det var Knut i 2012...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.